۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
۲۰۰ تن گل محمدی از اراضی ملایر برداشت می‌شود
رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان:

۲۰۰ تن گل محمدی از اراضی ملایر برداشت می‌شود

همدان - رضوانی جلال، رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: امسال بیش از ۲۰۰ تن گل محمدی از اراضی ملایر برداشت می‌شود.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی ملایر و تأکیدات جهاد کشاورزی برای مقابله با بحران آب؛ کشت گیاهان کم‌آب‌بر طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در این زمینه کشت انواع گیاهان کم‌آب‌بر از جمله زعفران‌، گل محمدی، انواع گیاهان دارویی پسته و بادام مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته و میزان زیادی از اراضی ملایر زیر کشت انواع محصولات رفته و در حال توسعه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان اضافه کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت گل محمدی در ملایر ۱۴۸ هکتار است که از این میزان ۱۰۵ هکتار بارور و مابقی نابارور است که طی سال‌های آینده به باروری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برداشت گل محمدی از اراضی ملایر از ۲۰ اردیبهشت‌ماه شروع شده و طی روزهای آینده به پایان می‌رسد، گفت: پیش‌بینی می‌شود از اراضی ملایر امسال ۲۱۰ تن گل محمدی برداشت شود.

رضوانی جلال با بیان اینکه توسعه سطح سطح زیر کشت گل محمدی از برنامه‌های جهاد کشاورزی ملایر است، گفت: تا سال آینده ۲۰ هکتار به اراضی سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان افزوده خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر گل محمدی به صورت غنچه، گل تر و گل خشک در بازارها و گلاب با فرآوری در کارگاه‌های سنتی ملایر و توسط مشاغل خانگی تولید و در بازار فروش عرضه می‌شود.
 

کد خبر: ۲۳٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha