۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
تولید میگو در استخرهای ساحلی بوشهر افزایش می‌یابد/ پیش‌بینی افزایش ۸هزار تنی تولید میگو
مدیرکل شیلات بوشهر:

تولید میگو در استخرهای ساحلی بوشهر افزایش می‌یابد/ پیش‌بینی افزایش ۸هزار تنی تولید میگو

بوشهر- بازدار، مدیرکل شیلات بوشهر گفت: تولید میگو در استخرهای ساحلی استان نسبت به سال‌های قبل افزایش می‌یابد.

علی بازدار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سال قبل ۲۱ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد که امسال پیش‌بینی تولید ۲۹ هزار تن میگو شده است.

وی تصریح کرد: حمایت ویژه از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در بخش آبزی‌پروری با توجه به سال جهش تولید موردتوجه ویژه قرار دارد.

بازدار از ذخیره‌سازی ۵۰۰ میلیون قطعه بچه میگو برای پرورش در یک‌هزار ۲۰۰ استخر ساحلی بوشهر تاکنون خبر داد و اضافه کرد: ۱۵ مرکز تکثیر میگو در استان فعالیت دارند.

مدیرکل شیلات بوشهر افزود: داشتن ظرفیت‌های مهم آبزی‌پروری به ویژه در حوزه میگو این استان را به قطب تولید میگوی پرورشی در کشور تبدیل کرده است.

بازدار تصریح کرد: سه میلیارد قطعه بچه میگو در مراکز تکثیر میگو در بوشهر تولید می‌شود که بخش از آن‌ها در اختیار پرورش‌دهندگان استان گذاشته و بخشی هم به دیگر استان‌ها برای پرورش ارسال می‌شود.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی بچه میگو در اراضی ساحلی بوشهر برای پرورش بیان کرد: سال جاری پرورش عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در شش‌هزار و ۱۴۰ هکتار برای در حال انجام است.

مدیرکل شیلات بوشهر بابیان اینکه اراضی پرورش میگو در ۳۴۴ مزرعه مستقر است، گفت: امسال پیش‌بینی ذخیره‌سازی افزون بر دو میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی برای تولید ۲۹ هزار تن میگو شده است.

کد خبر: ۲۳٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha