۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
افتتاح حساب برای طرح های بهینه سازی مصرف انرژی
مدیر کل خزانه وزارت اقتصاد اعلام کرد

افتتاح حساب برای طرح های بهینه سازی مصرف انرژی

مدیر کل خزانه وزارت اقتصاد گفت: حساب بهینه سازی مصرف انرژی ذیل قانون بودجه ۱۴۰۲ و به درخواست وزارت نفت برای بهینه سازی مصرف انرژی در کشور افتتاح شد.

به گزارش بازار، مهدی بنانی، مدیر کل خزانه وزارت اقتصاد، گفت: با توجه به بند(س) تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۲ مبنی بر اینکه به منظور تسهیل تأمین مالی و اجرای طرح های بهینه سازی مصرف انرژی، به دولت اجازه داده شد که از طریق وزارت نفت «حساب بهینه سازی مصرف انرژی نزد خزانه داری کل کشور» ایجاد شود و به درخواست وزارت نفت این حساب نزد خزانه داری کل کشورافتتاح شده است.

بنانی ادامه داد: سرمایه اولیه حساب مذکور، مبلغ سیصد هزار میلیارد (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال می‌باشد که از طریق منابع داخلی شرکت های تابعه وزارتخانه های نفت و نیرو باید تامین شود.

مدیر کل خزانه وزارت اقتصاد افزود: از دلایل استفاده از این حساب، ایجاد یک حسابی برای تمرکز منابع مورد نیاز کشور برای حمایت از طرح های صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی است.

وی ادامه داد: با توجه به همان قانون بودجه ۱۴۰۲، قرار است ۱۰ درصد صرفه جویی حاصل از طرح هایی که بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید تصویب می شود نیز به این حساب افزوده شود. همچنین در کنار این موارد از محل پول های جمع آوری شده می توان خرید گواهی ظرفیت یا صرفه جویی که در بازارهای انرژی و محیط زیست معامله می شود هم خرید کرد.

کد خبر: ۲۳۹٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha