۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸
۸۳ درصد چاه های کشاورزی استان سمنان هوشمند سازی شدند
مدیرعامل آب منطقه ای سمنان در گفتگو با بازار:

۸۳ درصد چاه های کشاورزی استان سمنان هوشمند سازی شدند

سمنان- عسکری، مدیرعامل آب منطقه ای استان سمنان از نصب کنتور هوشمند بر روی ۸۳ درصد از چاه های کشاورزی استان با هدف مدیریت مصرف آب در این استان خبر داد.

محسن عسکری در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه یکی از راهکارهای مدیریت مصرف به خصوص در مقوله آب کشاورزی، هوشمند سازی چاه های آب در سراسر استان سمنان است، تاکید کرد: نصب کنتور هوشمند بر روی ۸۳ درصد از چاه های کشاورزی استان با هدف مدیریت مصرف آب در این استان انجام شده است.

وی از تلاش برای ارتقای آب دهی منابع آبی استان سمنان نیز خبر داد و افزود: ۳۴ کیلومتر لایروبی از رودخانه‌های استان سمنان طی یک سال گذشته با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال از سوی آب منطقه ای سمنان انجام شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان سمنان همچنین گفت: علی‌رغم وجود خشکسالی‌های موجود در استان، سیلاب‌های نقطه‌ای رخ داده در استان سمنان موجب ایجاد گرفتگی و رسوب در مسیر و گلوگاه‌های آبرسانی استان شده که با اعتباری برابر با ۹۰۰ میلیون لایروبی و اصلاح شد.

عسکری با بیان اینکه ۳.۶ میلیون متر مکعب در بخش‌های مختلفی همچون صنایع و معادن شرق استان کشاورزی و شرب منطقه کالپوش تخصیص آب در صنعت کشاورزی و شرب استحصال شده است، گفت: تلاش داریم تا در کنار ارتقای منابع آبی فعلی، حفظ منابع آبی سابق را نیز در دستور کار قرار دهیم.

کد خبر: ۲۳۹٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha