۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
گزارشی از مقاله «پلتفرمهای جهانی برای حل مساله»

گزارشی از مقاله «پلتفرمهای جهانی برای حل مساله»

پلتفرمهای حمایتی، امکاناتی را برای فعالان اجتماعی فراهم می کنند تا اطلاعات را به اشتراک بگذارند و برای تغییرات اجتماعی سازماندهی کنند.

به گزارش بازار، در عصر شبکه ها و همکاری های گسترده، سازمان ها می توانند در واقع چیزی فراتر از یک سازمان باشند. آنها می توانند پلتفرمهایی برای ایجاد ارزش و نوآوری باشند، و باعث شروع و پشتیبانی از شبکه های گسترده‌تر برای حل مسئله شوند. همانطور که شرکت هایی مانند آمازون، اپل، و گوگل اکوسیستم‌های گسترده ای از مشارکت کنندگان خارجی ایجاد کرده اند که به محصولات آنها کمک می کنند؛ این موضوع باعث ایجاد یک پلتفرم برای حل مشکلات جهانی، قدرت خلاقیت در یک شبکه بزرگتر و متنوع تر، و در نهایت توانایی بیشتر در حل مساله را فراهم می کند. در حقیقت، پلتفرمهای آنلاین در حال تولید راه حل های جدید برای موضوعاتی مانند تغییر اقلیم، انرژی، و حمل و نقل هستند. سه نوع پلتفرم اقدام مشترک نشان می دهد که پلتفرمهای آنلاین چگونه در به ایجاد تغییر در جامعه میپردازند: پلتفرمهای حمایتی، پلتفرمهای شفافیت و داده های باز، و پلتفرمهای خدمات هوشمند و پایداری.

• پلتفرمهای حمایتی، امکاناتی را برای فعالان اجتماعی فراهم می کنند تا اطلاعات را به اشتراک بگذارند و برای تغییرات اجتماعی سازماندهی کنند؛ خواه جمع آوری پول برای اهدافشان یا جلب حامیانی برای پویشهای آنلاین. به عنوان مثال می توان به Causes.com، Avaaz.org و Change.org اشاره کرد.

• کرود: وقتی گروهی از افراد رو یک کار یا هدف مشترک، متمرکز میشوند به این گروه کرود اتلاق میشود

• پلتفرمهای حمایتی: در پلتفرمهای حمایتی، افرادی که دور هم جمع میشوند، مواردی مثل، تغییراتی در دولت، سیاستهای عمومی، جامعه، و/یا قانون، پیشنهاد میدهند. یک پلتفرم حمایتی حول یک مسالهی مشترک، مثل حقوق بیشتر مهاجرین و پناهندگان، محیط زیست، آموزش، بهداشت یا حقوق زنان، ایجاد میگردد.

• پس تفاوت کرود و پلتفرمهای حمایتی در نحوه ی نقش افرینی در تغییرات اجتماعی است. پلتفرمهای حمایتی به مراتب تاثیر گذار تر و جدی تر از کرودها میباشند. و نکته ی دیگر: پلتفرمهای حمایتی با صرف اشتراک اطلاعات متفاوت است…در پلتفرمهای حمایتی تمامی اطلاعات با هدف تاثیرگذاری های اجتماعی عمیق تر ارائه میشوند و نه فقط محض آپدیت و اعلان و آگاهی. • پلتفرمهای شفافیت و داده های باز، اطلاعات و دانش را به طور گسترده در قالب‌هایی که تصمیم گیرندگان به راحتی می توانند فهم کنند، در دسترس قرار می دهد. در بیشتر موارد، آنها همچنین توسعه دهندگان خردورز و مبتکران اجتماعی را قادر می سازند تا با استفاده از داده های به دست آمده، برنامه های مفید اجتماعی تولید کنند. به عنوان مثال می توان به پروژه Carbon Disclosure Project، کاتالوگ داده‌باز بانک جهانی و سایت های اطلاعاتی مصرف کننده مانند GoodGuide اشاره کرد. • پلتفرمهای خدمات هوشمند و پایداری، اقلام مصرفی مدرن را – از اتومبیل گرفته تا لوازم خانگی – به دستگاه های هوشمند متصل به اینترنت تبدیل می کنند که نوآوری را به همان روشی که آیفون پلتفرمی برای تنوع باورنکردنی برنامه های شخص ثالث است، امکان‌پذیر می کند. به عنوان مثال، می توان به تلاش برای گشودن شبکه انرژی در برابر نوآوری های خارجی اشاره کرد که در نتیجه به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه می دهد تا برنامه های جدیدی را برای خدمات انرژی هوشمند بسازند که مصرف‌کنندگان و مشاغل را قادر می سازد تا تصمیمات هوشمندانه تری در مورد مصرف انرژی بگیرند.

این گزارش نوشته Anthony D. Williams است.

شما می توانید متن کامل این گزارش را در اینجا مطالعه نمایید.

کد خبر: ۲۳۸٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha