۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
آمادگی ایران برای صادرات محصولات کشاورزی به مالزی

آمادگی ایران برای صادرات محصولات کشاورزی به مالزی

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در دیدار با وزیر خارجه مالزی، تشکیل کمیته مشترک همکاری کشاورزی ایران و مالزی برای عملیاتی ساختن تفاهم نامه‌های امضا شده‌ی پیشین را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت در ملاقات با زمبری عبدالقادر، وزیر خارجه مالزی گفت: مالزی از کشورهای مهم آسیا و جهان اسلام است و در سیاست راهبردی ایران به عنوان بازیگر اصلی منطقه غرب آسیا، نقش مهمی ایفا می‌کند.

وزیر جهادکشاورزی تبادل هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور در حوزه‌های اقتصادی و کشاورزی را تعیین کننده ارزیابی کرد و افزود: رهبران دو کشور و رییس‌جمهور اسلامی ایران، تصمیم کشورمان برای همکاری با کشورهای آسیایی و مالزی را جدی دانسته و سهم قابل ملاحظه‌ای در رابطه با مسایل اقتصادی و کشاورزی قایل است.

نیکبخت در این دیدار به خودکفایی ۹۰ درصدی امنیت غذایی ایران اشاره و تصریح کرد: ایران، سال‌های اخیر توانسته است در تولید کالاهای اساسی و محصولات مهم غذایی به پیشرفت مناسبی دست یابد و تلاش دارد ضمن تبادل تجربیات و دانش فنی با کشورهای دوست و استفاده متقابل از ظرفیت دانشمندان و نخبگان کشاورزی طرف‌ها از جمله مالزی، بر دستاوردهای خود بیافزاید.

وی گفت: سه استان جنوبی؛ هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان از نظر اقلیم، قابلیت تولید محصولات استوایی مانند موز، انبه و سایر میوه‌های گرمسیری را دارد که می‌توان بر اساس تفاهمات قبلی با کشور مالزی برای ایجاد ایستگاه مشترک تحقیقاتی تولید میوه‌های گرمسیری در ایران، همکاری‌های علمی و اجرایی برای توسعه کمی و کیفی از جانب هر دو طرف انجام گیرد.

نیکبخت با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی تجارت ایران و مالزی از سال ۲۰۲۲ به بعد اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته، می‌توانیم با تامین بخشی از نیازهای یکدیگر سطح تجارت دو کشور را توسعه بخشیم.

کد خبر: ۲۳۸٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کشاورز IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      0 0
      به امید روزی که دولت پول گندم ما کشاورزان را پرداخت کنه در اردیبهشت ماه گندم برداشت کردیم و تحویل دولت دادیم هنوز چشم براه پرداخت پول مان هستیم ای خدا کی میرسه آن روز
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      0 0
      پول گندم کارا بدین لازم نیست چیزی صادر کنین داغونمون کردین
    • پیمان ابراهیمی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      0 0
      باید نیروی جوان بفرستیم تا درتمام زمینه ها تجربه و دانش جدیدچین ،مازی،تایلند .....رایاد بگیرند
    • ترکمن یگد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      0 0
      گندم میخواهید کیلوی ۵ صادر کنيد