۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
وکار روند صعودی تکنیکالی خود را حفظ کرد
با افزایش سودآوری بانک کارآفرین در سال ۱۴۰۲

وکار روند صعودی تکنیکالی خود را حفظ کرد

وکار سودسازی بیشتری نسبت به میانگین ماهانه سال ۱۴۰۱ داشته همین موضوع منجر شده روند صعودی تکنیکالی خود را حفظ کند، با وجود اینکه شاخص کل بورس در یک روند نزولی قرار گرفته است.

بازار؛ گروه بورس: بانک کار آفرین با نماد وکار در عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ تیر ۱۴۰۱ از محل تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری، اوراق، سرمایه گذاری و کارمزدهای دریافتی مبلغ ۱۰۷۲ میلیارد تومان درآمد محقق کرده و از محل هزینه مالی، سود سپرده‌ها و کارمزدها مبلغ ۵۶۳ میلیارد تومان هزینه شناسایی کرده است.
وکار با سرمایه ثبت شده ۴۶۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۴ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۳۷۴۶ میلیارد تومان درآمد داشته و مبلغ ۲۱۵۳ میلیارد تومان هزینه شناسایی کرده است.
بانک در این ماه تراز مثبت ۹۰ درصد را ثبت کرده و طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت ۷۴ درصد را ثبت کرده است.
تمرکز بر روی حفظ تعادل بانک بر اساس مقررات بانک مرکزی موجب شده است تا عملکرد بانک در چند ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ فراتر از برنامه پیش بینی شده باشد.
بانک کارآفرین در سه ماهه به ازای هر سهم ده تومان سود ساخته و با توجه به اینکه در سال مالی اخیر به ازای هر سهم حدود ۳۰ تومان سود ساخته بود عملکرد سه ماهه نخست امسال بالاتر از میانگین ماهانه سال گذشته است.
در حال حاضر این بانک با پی بر ایی ۷ توانسته به سودآوری خوبی برسد و همین موضوع منجر شده روند صعودی خود را از نظر تکنیکالی هم حفظ کند، با وجود اینکه شاخص کل بورس در یک روند نزولی قرار گرفته است.

تصمیم بانک کارآفرین برای ایجاد تغییر در سیستم بانکداری متمرکز (کُر) در راستای یک حرکت بلندمدت توسعه‌ای از جنس کیفی و کمی آغاز کرده است.

همچنین بر اساس تفاهم نامه بانک کارآفرین و ایپک تامین مالی و انتشار انواع اوراق از طریق بازار سرمایه، پرداخت تسهیلات و تعهدات به شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی، اعطای تسهیلات در قالب انواع عقود بانکداری اسلامی و صدور حوالجات و بروات ارزی، اعطای تسهیلات به مدیران و پرسنل شرکتهای عضو انجمن و صدور انواع گشایش اعتبارات اسنادی بعنوان مفاد همکاری از سوی بانک کارآفرین قید شده و این موضوع به افزایش درآمدزایی بانک کمک می کند.

کد خبر: ۲۳۸٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha