۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
آمادگی مناطق عملیات انتقال گاز برای فصل سرما بررسی شد

آمادگی مناطق عملیات انتقال گاز برای فصل سرما بررسی شد

سی‌ویکمین نشست کنترل برنامه‌های تعمیراتی، پیمان‌سپاری و تأمین ملزومات شرکت انتقال گاز ایران با هدف آمادگی مناطق عملیات انتقال گاز برای ورود به فصل سرد سال بررسی شد.

به گزارش بازار، غلامعباس حسینی، مدیرعامل این شرکت ضمن بررسی آمادگی عملیاتی در تأسیسات تقویت فشار گاز و خطوط لوله و قدردانی از همه کارکنان ستادی و عملیاتی که به‌صورت شبانه‌روزی در انتقال پایدار گاز فعالیت می‌کنند، بر اجرای به‌موقع و درست برنامه‌های پیش‌بینی‌شده تا پیش از فصل سرد سال تأکید کرد.

وی گفت: در مورد همه برنامه‌های نگهداری و تعمیرات خطوط و تأسیسات، انطباق پیشرفت برنامه‌ای و فیزیکی از مناطق عملیاتی مورد انتظار است و انجام این برنامه‌ها می‌تواند موفقیت مأموریت انتقال ایمن، پاک، پایدار و بهره‌ور گاز تولیدشده تا مصرف‌کننده‌های خانگی، صنعتی و نیروگاهی را تضمین کند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به راه‌اندازی تأسیسات تقویت فشار گاز آرادان تا پایان شهریور ماه امسال، بهره‌برداری از این تأسیسات را در تقویت گاز شمال و شمال شرق کشور مؤثر دانست و اظهار کرد: باید در بهره‌برداری و تحویل تأسیسات آرادان همه استانداردهای انتقال گاز مدنظر قرار گیرد.

حسینی همچنین در حاشیه گزارش وضع خطوط غیرقابل پیگرانی این شرکت تصریح کرد: با توجه به وجود خطوط انتقال گاز فاقد قابلیت پیگرانی، لازم است وضع سلامت خطوط و نگهداشت صحیح آنها با استفاده از روش‌های نو ارزیابی پوشش بررسی شود.

بر اساس این گزارش، گزارش‌هایی از سوی مدیریت برنامه‌ریزی و امور بازرسی فنی نیز در این نشست ارائه و وضع پوشش خطوط لوله و تأسیسات، خطوط لوله غیرقابل پیگرانی، خطوط جریان راکد، سیستم حفاظت کاتدی، اهم برنامه‌های تعمیراتی اجرا شده، در حال اجرا و دارای تأخیر، همچنین تازه‌ترین وضع تعمیرات توربوکمپرسورهای ناوگان شرکت انتقال گاز و تعمیرات خطوط لوله بررسی شد.

کد خبر: ۲۳۸٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha