۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
صادرات از مالیات بر ارزش افزوده معاف است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

صادرات از مالیات بر ارزش افزوده معاف است

تبریز- عظمایی، رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با بیان این که بر اساس قانون، صادرات از مالیات بر ارزش افزوده معاف است، گفت: مالیات بر ارزش افزوده، بعد از انجام صادرات باید به واحدهای تولیدی برگردد.

محمدجعفر عظمائی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: به منظور بازگشت مالیات بر ارزش افزوده صادرات مقرر شده است در کمیته ای متشکل از نمایندگانی از استانداری، امور مالیاتی، اداره کل صمت و انجمن‌های تخصصی مربوطه راهکارهای تخصصی بررسی شود.

وی با بیان این که شورای گفتگوی اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است، گفت: با توجه به ترکیب اعضا و نهادهای بخش خصوصی و دولتی همچنین مصوبات قانونی که در این جلسه انجام می شود تمام اعضا و دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای این موارد هستند و تا حصول نتیجه این موارد از سوی مقامات ارشد استان پیگیری می شود.

عظمائی با اشاره به موضوع اخذ مالیات از واحدهای اقتصادی فعال در استان تاکید کرد: تمام واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی استان خود را موظف و مکلف به رعایت قانون در زمینه پرداخت مالیات می دانند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین در خصوص راهکارهای تامین آب پایدار برای مصارف صنعتی افزود: برخی از فعالان اقتصادی دغدغه‌هایی در زمینه تامین آب مورد نیاز در بخش صنعت دارند که این مسائل به صورت علمی‌تر بررسی و در قالب کمیته تخصصی پیگیری می شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha