۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در روستاهای شاهرود احصاء می‌شود/ طرود روستای بدون بیکار
معاون استاندار سمنان:

ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در روستاهای شاهرود احصاء می‌شود/ طرود روستای بدون بیکار

شاهرود- فخری، معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه طرود روستای بدون بیکار از توابع شهرستان شاهرود است، گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری روستاهای شهرستان احصاء می‌شود.

نادر فخری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به‌ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی شاهرود اظهار داشت: فرصت‌های مطلوبی در حوزه سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی شهرستان وجود دارد که باید با بهره‌گیری از این فرصت‌ها در راستای رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال برای جوانان اقدامی عملیاتی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در روستای طرود شاهرود احصاء می‌شود، افزود: تبدیل این روستا به مجموعه‌های کوچک تولیدی در دستور کار قرار دارد و این در حالی است که روستای طرود فاقد بیکار است.

ضرورت توسعه صنایع‌دستی در مناطق روستایی
فرماندار ویژه شاهرود بابیان اینکه این روستا می‌تواند الگویی برای سایر روستاهای استان سمنان باشد، تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی و درآمدزایی از محل صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین رویکردهایی است که در این راستا دنبال می‌شود.

فخری با اشاره به‌ضرورت توسعه تولیدات صنایع‌دستی در مناطق روستایی بیان کرد: در این روستا کارگاه‌های قالیبافی زیادی فعال است که فرش‌های باکیفیت و صادراتی تولید و فرصت‌های شغلی زیادی را برای بانوان روستایی ایجاد می‌کند.

وی در ادامه بابیان اینکه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق روستایی زمینه را برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۲۰۰ خانوار مهاجرت معکوس به روستای طرود داشتند.

کد خبر: ۲۳٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha