۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
با سرمایه کم چه ارزی بخریم – بهترین ارز برای سرمایه گذاری با پول کم

با سرمایه کم چه ارزی بخریم – بهترین ارز برای سرمایه گذاری با پول کم

با سرمایه کم برخلاف تصورات، می‌توان یک سری کارها انجام داد. یکی از این کارها سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است. امروز کمتر کسی پیدا می‌شود که کلمه‌ی بیت کوین را نشنیده باشد.

آیا خرید ارزهای دیجیتال با سرمایه کم امکان پذیر است؟

با سرمایه کم برخلاف تصورات، می‌توان یک سری کارها انجام داد. یکی از این کارها سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است. امروز کمتر کسی پیدا می‌شود که کلمه‌ی بیت کوین را نشنیده باشد.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور ایران، و با در نظر گرفتن ارزش و اختلاف بین دلار و ریال، و البته رمزارزها که عموماً بر پایه دلار (تتر) محاسبه می‌شوند، عده‌ی قابل توجهی از افراد به سمت بازارهای مالی، خصوصاً بازار رمزارزها جذب شده‌اند.

بیشتر افرادی که در بازارهای مالی در ایران فعالیت می‌کنند، در یکی از سه گروه زیر قرار می‌گیرند:

  • معامله‌گرها

  • سرمایه‌گذارهای کوتاه و بلندمدت

  • سرمایه‌گذارهایی که سرمایه خود را به سبدگردان‌ها یا معامله‌گرها می‌سپارند.

طبیعی است که همه‌ی افراد سرمایۀ زیاد ندارند. از این جهت عده‌ای با سرمایه کم به ترید (معامله‌ کردن) در بازار روی می‌آورند و هدف‌شان کسب سود روزانه از بازار است.

گروه سرمایه‌دار نیز بخشی از سرمایۀ خود را روی بازارها و ارزهای مختلف مانند بازار فارکس یا کریپتو سرمایه‌گذاری می‌کنند و سود خوبی هم از این طریق به‌دست می‌آورند.

اما این وسط یک گروه از افراد حضور دارند که وضعیت‌ آنها شبیه به هیچ گروه دیگری نیست – سرمایه‌گذاران کم‌برخوردار! البته این تعبیری است که ما استفاده می‌کنیم، شما استفاده نکنید!

این دسته از افراد به هر دلیلی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند سمت ترید کردن بروند و سرمایه کم خود را افزایش دهند، و از طرفی سرمایه‌ آنها آنقدری نیست که بتوان از عبارت «سرمایه‌گذاری» استفاده کرد.‌ این گروه از افراد می‌توانند با همان سرمایه کم، در ارزهای دیجیتال به آسانی سرمایه‌گذاری کنند.

خوشبختانه بازارهای مالی همانند خدا بخشنده هستند و هر کسی با هر توان مالی می‌تواند به کسب درآمد از این بازارها امیدوار باشد. اگر شما هم سرمایه‌ کمی دارید ولی علاقه‌مندید در رمزارزها فعالیت کنید، تا انتهای این مطلب با ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سرمایه گذاری در بازار کریپتو به آدرس وبسایت کریپتو سوشال مراجعه نمایید.

بله. شما می‌توانید با هر میزان سرمایه در بازار کریپتو فعالیت کنید – چه معامله کردن باشد، چه سرمایه‌گذاری. در واقع بزرگترین مزیت این بازار همین است. این شرایط در بازارهایی مانند فیوچرز (قراردادهای آتی) برقرار نیست.

منظور از سرمایه کم چه مقدار است؟

برای ترید و فعالیت در رمزارزها یا فارکس می‌توانید حتی با ۱ دلار آغاز کنید. بنابراین، اگر سرمایه شما در حد ۵۰ الی ۱۰۰ دلار است، ابداً نباید نگران کم بودن سرمایه‌ی خود باشید. در انتهای این مطلب یک روش خوب معرفی می‌کنیم که به راحتی بتوانید با بخشی کمی از درآمد ماهانه خود، سرمایه‌گذاری انجام دهید.

در واقع واقعاً مهم نیست چقدر سرمایه دارید؛ مهم انتخاب درست بازار و سهم، و مدیریت سرمایه است که در ادامه کمی در مورد هر کدام توضیح می‌دهیم.

مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با سرمایه کم

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با سرمایه کم چه مزایایی می‌تواند داشته باشد؟ بیایید با هم بررسی کنیم.

  • ریسک پایین

تریدرها و به‌طور کلی کسانی که درگیر معامله کردن در بازارهای مالی هستند، همواره ریسک نسبتاً بالایی را کنار خود می‌بینند. درست مانند خودرویی که دائماً در جاده در حال حرکت است. قطعاً ریسک تصادف و حوادث ناگوار بالا خواهد بود.

اما سرمایه‌گذارها خیال راحتی دارند زیرا افق دید آنها بلندمدت است و هر لحظه درگیر نوسانات و اتفاقات بازار نیستند و استرس ندارند.

  • حفظ ارزش پول

در کشورهایی که پول ملی نوسانات زیادی دارد و ارزش آن همواره در حال کم و زیاد شدن است، سرمایه‌گذاری در یک بازار جهانی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای حفظ ارزش پول و جلوگیری از ضربه‌ی تورم اقتصادی باشد.

  • خبرهای خوب

یکی از مهمترین و بهترین ویژگی‌های سرمایه‌گذاری با مبلغ پایین این است که این احتمال وجود دارد با جهش قیمت ارزهایی که خریداری کرده‌اید، سرمایه شما در مدت بسیار کوتاهی چندین برابر، شاید چند صد برابر شود. این اتفاق برای بسیاری از سرمایه‌گذارهای خرد رخ داده است.

البته نمی‌توان از رمزارز خاصی نام برد یا تاریخ خاصی برای این موضوع مشخص کرد که حتماً این اتفاق برای فلان رمزارز در فلان تاریخ رخ خواهد داد، اما این فرصت ممکن است برای هر کسی پیش بیاید.

معایب و ریسک سرمایه گذاری در ارز دیجیتال با پول کم

اگر کمی هم بخواهیم با ناامیدی صحبت کنیم، می‌توانیم از ۳ چالش زیر به‌عنوان معایب داشتن سرمایه کم نام ببریم.

  • سود کم

منطق حکم می‌کند که هرچه سرمایه اولیه بیشتر باشد، می‌توان حجم بیشتری معامله انجام داد. وقتی سرمایه کمی در اختیار داریم، استفاده از حجم بالا (لات یا لوریج بالا)، ریسک بسیار زیادی را برای ما به همراه می‌آورد و این کار عملاً خودکشی است.

با رعایت مدیریت سرمایه، با سرمایه کم هم می‌توان نتیجه‌ی منطقی گرفت، اما شاید مقدار سودی که به‌دست می‌آید از نظر عده‌ای کم باشد.

  • از دست رفتن سرمایه

مورد دومی که سرمایه‌گذارها را همیشه تهدید می‌کند، ریسک از دست رفتن کل سرمایه (ROR) است. در صورتی که بازار نوسانات شدیدی داشته باشد، یا اتفاقات غیرمنتظره رخ دهند، احتمال لیکویید شدن بسیاری از تریدرها هست. البته با رعایت یک سری اصول، می‌توان به خوبی جلوی این مورد را گرفت.

  • سرمایه‌گذاری بلندمدت

ایراد بعدی این است که وقتی سرمایه‌ی کمی دارید، باید صبور باشید. رشد سرمایه و کسب نتیجه‌ی خوب منوط به این خواهد بود که شما مدت زیادی صبر کنید و دید بسیار بلندمدتی در سرمایه‌گذاری داشته باشید.

نکاتی که باید برای خرید ارزهای دیجیتال با سرمایه کم در نظر بگیریم

وقتی پول کمی در اختیار دارید، رعایت چند نکته در سرمایه‌گذاری بسیار ضروری خواهد بود. با رعایت این نکات احتمال از دست رفتن سرمایه شما تقریباً صفر می‌شود:

  1. کم‌کم خرید انجام بده

  2. اطلاعات کافی کسب کن

  3. سبد ارزی داشته باش

  4. پول تو صرافی نباشه

  5. خیلی ریسک نکن

یک) بهترین روش در سرمایه‌گذاری با سرمایه کم این است که ابتدا خودمان را از نظر مالی تحت فشار قرار ندهیم. می‌توان با سرمایه کم در حد ۱۰۰ دلار، یا ۵۰ دلار شروع کرد و خرید انجام داد. سپس در ماه‌های بعدی، بخش کمی از درآمد ماهانه، در حد همان ۵۰-۱۰۰ دلار را مجدد به سرمایه‌گذاری اختصاص داد.

بدین ترتیب بعد از مدتی مبلغ سرمایه‌گذاری شما قابل توجه خواهد بود و در عین حال زندگی مالی شما تحت تاثیرات منفی قرار نگرفته است.

دو) برای سرمایه‌گذاری، لیست بلندبالایی از ارزها در اختیار شماست که می‌توانید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. اما قطعاً همه‌ی آن‌ها گزینه‌های مطلوب سرمایه‌گذاری نیستند. برای اینکه بفهمیم کدام ارز آینده‌دار است، باید حتماً وایت‌ پیپر آن ارز را بررسی کنیم.

وایت پیپر یک گزارش کامل است که اهداف، تیم، نحوه شکل‌گیری و هرآنچه لازم دارید را مفصل توضیح داده است.

سه) هرگز رو یک سهم یا ارز خاص متمرکز نباشید. بهترین کار این است که سرمایه خود را سه یا چهار بخش کنید. بخش‌های بزرگتر را به ارزهای اصلی مانند بیت کوین و اتریوم اختصاص دهید و بخش‌های کوچکتر را روی ارزهای فرعی متمرکز کنید.

پورتفولیو یکی از راه‌های نجات شماست.

چهار) برای سرمایه‌گذاری، بهترین کار این است که یک کیف پول (ولت / Wallet) سخت‌افزاری مطمئن تهیه کنید و تمام دارایی‌های خود را حتماً در ولت نگهداری نمایید. نگهداری دارایی در صرافی به سبب ریسک‌های موجود، به ویژه برای ایرانی‌ها، توصیه نمی‌شود.

پنج) سرمایه‌گذاری می‌تواند پرریسک باشد، یا کم‌ریسک. این به انتخاب خود شما بستگی دارد. در سرمایه‌گذاری کم‌ریسک سراغ ارزهای معتبر و اصلی بازار بروید، مانند متیک، کاردانو، و ...

اما در سرمایه‌گذاری پرریسک می‌توانید سراغ شت‌ کوین‌ها را بگیرید و روی آن‌ها کار کنید. این احتمال وجود دارد که شت کوین‌ها جهش قیمتی خوبی داشته باشند و سرمایه شما چندین برابر شود. این احتمال هم وجود دارد که ضرر شدیدی نصیب شما شود. انتخاب با شماست.

با سرمایه کم چه ارزی بخریم؟ معرفی بهترین کریپتوها برای خرید با سرمایه کم

اما در نهایت می‌خواهیم لیستی از ارزهای مناسب برای خریداری با سرمایه کم را به شما معرفی کنیم. می‌توانید این ارزها را تحت نظر داشته باشید و پس از تحلیل یا مشورت با یک تحلیلگر حرفه‌ای، اقدام به خریداری این ارزها کنید:

  • ریپل (XRP)

  • دوج کوین (DOGE)

  • چین‌لینک (LINK)

  • یونی سوآپ (UNI)

  • کاردانو (ADA)

  • پالیگان (MATIC)

  • استلار (XLM)

  • سندباکس (SAND)

  • دسنترالند (MANA)

  • نیر پروتکل (NEAR)

  • اوپتیمیسم (OP)

  • اَپتوس (APT)

  • متیس (METIS)

  • ای آی دوج (AiDOGE)

همیشه پر سود باشد.

منبع: cryptosocialtrade

کد خبر: ۲۳۸٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha