۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
صادرات سوخت روسیه کاهش یافت

صادرات سوخت روسیه کاهش یافت

صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه در ماه میلادی جاری با کاهش فعالیت پالایشگاه‌های داخلی، کاهش پیدا کرد.

به گزارش بازار، بر اساس داده‌های شرکت ورتکسا که توسط بلومبرگ گردآوری شده، محموله‌های فرآورده‌های نفتی روسیه شامل دیزل، جمله گازوئیل، نفت کوره و نفتا در ۱۲ روز نخست ماه اوت کاهش پیدا کرد. اکثر این محموله‌ها، سقف قیمت گروه هفت برای دسترسی به خدمات لجستیک حمل و بیمه غربی را شکستند. فراتر رفتن قیمت سوخت روسیه از سقف تعیین شده توسط گروه هفت، احتمال تفحص از خدمات دهندگان غربی برای حمل این محموله‌ها را افزایش داده است.

از زمانی که مسکو انتشار اطلاعات رسمی را متوقف کرد، صادرات نفت روسیه برای برآورد تولید نفت این کشور به دقت رصد می‌شود.

صادرات نفت روسیه از طریق دریا، در ماه میلادی گذشته کاهش یافت که نشان می‌دهد روسیه به کاهش تولید خود تحت توافق اوپک پلاس پایبند بوده است. صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه از طریق دریا، با پایان یافتن تعمیرات بهاره در ژوییه افزایش یافت، اما اکنون رو به کاهش گذشته است.

طبق داده‌های ورتکسا، صادرات فرآورده‌های نفتی روسی تاکنون، به حدود ۲.۲۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که پایین‌ترین میانگین روزانه از اکتبر بوده و ۱۴ درصد کمتر از کل صادرات ژوییه است.

صادرات دیزل و گازوئیل، به ۱.۰۴ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۱ درصد نسبت به میانگین کل ژوییه کاهش داشت. ترکیه همچنان بزرگترین خریدار دیزل روسیه ماند و همزمان، صادرات به لیبی و تونس در ماه میلادی جاری افزایش یافت.

صادرات نفتا به ۳۵۱ هزار بشکه در روز رسید که کمترین میزان در دو ماه گذشته بود و حدود ۱۵ درصد از کل صادرات سوخت روسیه را تشکیل داد. صادرات به قطب‌های بزرگی مانند سنگاپور و چین کاهش پیدا کرد.

صادرات بنزین و مواد ترکیبی، نیمی کاهش پیدا کرد و به ۵۸ هزار بشکه در روز رسید، اما صادرات سوخت جت به حدود ۵۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین رکورد در حد سه ماه اخیر بود.

صادرات محموله‌های نفت کوره به حدود ۶۸۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت که کمترین میزان از ژوئن ۲۰۲۲ است. در همین حال، صادرات خوراک پالایشگاهی مانند گازوئیل خلأ، به ۱۰۹ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میزان در سه ماه گذشته رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حجم صادرات احتمالا با رصد محموله‌های جدید تا پایان ماه میلادی جاری، بازبینی می‌شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha