۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
بازار خارجی سازه های فولادی را از دست دادیم
مدیرعامل شرکت زرین سوله:

بازار خارجی سازه های فولادی را از دست دادیم

گرگان- زرین نژاد، مدیرعامل مجموعه زرین سوله جم گفت: به دلیل تحریم های ناخواسته صادرات سازه های فولادی بسیار کمرنگ شده و به نوعی می توان گفت بازارهای خارجی را از دست دادیم.

علیرضا زرین نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت زرین سوله جم از دهه هفتاد فعالیت خود را در زمینه سازه های فولادی در استان مازندران شروع کرده و با توجه به شرایط سخت تحربم با بیش از ۳۰۰ پرسنل به کار خود ادامه می دهد.

مدیرعامل مجموعه زرین سوله جم با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته اکثر پروژه های عمرانی به دلیل تحریم های ناخواسته تقلیل و متوقف شده، خاطرنشان کرد: همین مساله باعث شد که موضوع صنعت سازه های فولادی هم کمرنگ شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با شروع فعالیت اقتصادی و استارت در بخش پروژه های نفت و گاز در حوزه های خلیج فارس بتوانیم با گستردگی بیشتری این کار را انجام دهیم و از این صنعت بتوانیم در اقتصاد کشور و طرح های توجیه ای برای استخراج نفت و گاز وجود دارد کمک بگیریم.

زرین نژاد با اشاره به تاثیر تحریم ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روند کار کارخانه های سازه های فولادی، بیان کرد: در گذشته صادرات زیادی به کشورهای آسیای میانه داشتیم و در دهه نود به عنوان صادر کننده نمونه انتخاب شدیم؛ همچنین پروژه هایی نیز در کشور عراق اجرا کردیم، اما متاسفانه تحریم ناخواسته اجازه نداد که بتوانیم این کار را ادامه دهیم.

مدیرعامل زرین سوله جم افزود: از آنجایی که نمی توانستیم به صورت مستقیم مبادلات ارزی داشته باشیم، تراکنش مالی ما دچار چالش شد و بسیار فعالیت و صادرات به کشورهای حاشیه خلیج کمرنگ شد.

وی ادامه داد: در دهه ۹۰ بیشتر وجوه مربوط به صادرات را در کشور امارات دریافت می کردیم، متاسفانه با تحریم حساب ها متوقف و اجازه تراکنش وجوه برای صادرات نمی دادند و زمانی که شما کالایی را صادر می کنید اگر به راحتی مطالبات آن وصول نشود با مشکل مواجه و همین مساله باعث از دست رفتن بازارهای خارجی شد.

زرین نژاد تاکید کرد: همچنین تحریم سبب شد تا ما نتوانیم کالای مورد مصرف در تجهیزات را به طور مستقیم خریداری کنیم و خرید تجهیزات از طریق واسطه با توجه به رقابت های اقتصادی، باعث تاثیر غیر مستقیم بر افزایش قیمت خواهد شد.

وی در خاتمه با اشاره به قیمت گذاری سازه های فولادی در بورس گفت: قیمت گذاری کالا عملا در بورس انجام نمی شود و برای قیمت گذاری مجموعه فولاد مبارکه به هر صورت که بخواهند قیمت فولاد را نوسان می دهد و تولید کننده و بورس نقش زیادی در این خصوص ندارد.

کد خبر: ۲۳۸٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha