۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
افزایش ارزش و شاخص دلار در بازار فارکس برای پنجمین هفته متوالی
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش ارزش و شاخص دلار در بازار فارکس برای پنجمین هفته متوالی

دلار آمریکا صبح روز دوشنبه برای پنجمین هفته پیاپی در بازار فارکس، سرمایه گذاران خود را شگفت زده کرده و در برابر اکثر ارزهای دیگر با افزایش ارزش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار، دلار آمریکا صبح روز دوشنبه برای پنجمین هفته پیاپی در بازار فارکس، سرمایه گذاران خود را شگفت زده کرده و در برابر اکثر ارزهای دیگر با افزایش ارزش مواجه شد.

بر اساس این گزارش، با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری «سمپوزیوم جکسون هول» توسط فدرال رزرو، شاخص دلار همچنان در بازار فارکس با افزایش مواجه بوده و استقبال خوبی از سوی خریداران دلار آمریکا در بازارهای جهانی شاهد هستیم. قرار است فدرال رزرو در جریان برگزاری این سمپوزیوم تکلیف سیاست های خود در خصوص نرخ بهره بانکی را مشخص کرده و به صورت رسمی اعلام نماید.

بدیهی است، در صورت تاکید بانک مرکزی آمریکا بر ادامه احتمالی سیاست افزایش نرخ بهره ، باز هم باید منتظر افزایش بیشتر شاخص دلار در بازار فارکس باشیم.

اما یکی دیگر از دلایل افزایش علاقمندی سرمایه گذاران به دلار آمریکا، اقدام عجیب دولت چین برای کاهش ۵ واحدی نرخ بهره بانکی از ۱۵ واحد پایه به ۱۰ واحد بود؛ اقدامی که نرخ بهره را بار دیگر به حالت عادی بازگردانده و این در حالیست که اقتصاد این کشور در حال فرو رفتن به رکودی عمیق است.

همین عامل منجر به افزایش شاخص دلار و حرکت بیشتر سرمایه گذاران یوآن به سمت اقتصاد آمریکا و افزایش ۰.۷ درصدی نرخ جفت ارز دلار به یوآن طی ساعات اولیه صبح روز دوشنبه شده است.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha