۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
آتش سوزی هاوایی و لزوم توجه به تبعات مخرب تغییرات آب و هوایی

آتش سوزی هاوایی و لزوم توجه به تبعات مخرب تغییرات آب و هوایی

آتش سوزی هاوایی نیاز مبرم به اقدامات اقلیمی از سوی سیاستمداران ایالات متحده آمریکا را برجسته می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی گلوبال تایمز اخیرا گزارشی با قلم «بردلی بلانکنشیپ» با عنوان «آتش سوزی هاوایی ناتوانی دولت آمریکا را آشکار می کند» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

آتش سوزی های مرگبار ایالت هاوایی ایالات متحده آمریکا را در هفته گذشته ویران کرده است. تا زمان انتشار گزارش، تعداد تلفات آتش‌سوزی‌های مائوئی به ۹۹ نفر افزایش یافته است - این آتش‌سوزی‌ها مرگبارترین آتش‌سوزی‌ها در تاریخ مدرن ایالات متحده است و از آتش‌سوزی کمپ در کالیفرنیا در سال ۲۰۱۸ پیشی می‌گیرد. در طی این حادثه حداقل ۱۰۰۰ نفر همچنان مفقود هستند. این فاجعه وحشتناک نیاز مبرم به اقدامات اقلیمی از سوی سیاستمداران ایالات متحده آمریکا را برجسته می کند.

تاکنون علت آتش‌سوزی‌ها در حد گمانه‌زنی‌ها بوده و با تئوری‌های توطئه نقش تغییرات آب و هوایی را مبهم می‌کنند. می‌دانیم که هاوایی معمولاً در طول تابستان آتش‌سوزی در جنگل‌ها دارد - اما مساحت محدوده طبیعی آن‌ها در دهه‌های اخیر افزایش یافته و تقریباً چهار برابر شده است. همانطور که نیویورک تایمز اشاره کرد یکی از عوامل مهم، افزایش گونه های مهاجم بسیار قابل اشتعال است.

همچنین می دانیم که بخش قابل توجهی از شهرستان مائوئی در شرایط خشکسالی قرار داشت و کاهش بارندگی یکی از بارزترین نشانه های تغییرات آب و هوایی است. در هر صورت دلایل انسانی که منجر به این فاجعه شدند را نمی توان نادیده گرفت و این بدان معناست که سیاستگذاران باید اقدامات لازم را برای اطمینان از عدم تکرار آن انجام دهند. با این حال مهم است که بدانیم وقوع این حوادث به چه معناست. آب و هوا و رویدادهای شدید آب و هوایی که امروزه می بینیم متأسفانه برای ما عادی شده اند و احتمالاً وضعیت بدتر خواهند شد. این مهم بدان معناست که ما باید راه حل هایی برای تضمین امنیت عمومی در چارچوب شرایط جدید توسعه دهیم.

نگرانی های فزاینده آب و هوایی از جمله این واقعیت که اکثر ایالت های آمریکا برای اثرات فاجعه بار تغییرات آب و هوا آمادگی کافی ندارند، نیاز به پراکندگی بودجه های آب و هوایی را نشان می دهد

در حالی که برخی از آتش سوزی ها اجتناب ناپذیر و طبیعی هستند، آتش سوزی هایی با چنین تأثیر مخربی اجتناب ناپذیر نیستند و باید با آنها برخورد کرد. مقامات محلی در مائوئی می دانستند که این مناطق خاص که توسط آتش سوزی های جنگلی آسیب دیده اند، بسیار حساس هستند اما اقدامات لازم انجام نشد. کارشناسان به نقل از نیویورک تایمز به اقدامات ملموس - آتش‌شکن، پوشش گیاهی مقاوم‌تر در برابر آتش و نگه داشتن دام‌ها در سطح قابل مدیریت - به عنوان راه‌حل‌هایی که قبلاً روی میز قرار داشت، اشاره کردند که به طور مؤثر اجرا نشدند.

واقعیت این است که ایالت هاوایی با بودجه کم مواجه است و این بودجه عمدتاً برای بحران مسکن و سایر نگرانی ها استفاده می شود. نگرانی های فزاینده آب و هوایی از جمله این واقعیت که اکثر ایالت های کشور برای اثرات فاجعه بار تغییرات آب و هوا آمادگی کافی ندارند، نیاز به پراکندگی بودجه های آب و هوایی را نشان می دهد.

با توجه به اولویت های بودجه دولت بایدن باید گفت که ایالات متحده آمریکا به اقلیم و تغییرات آن اهمیت چندانی نمی دهد

گفته می شود اولویت های یک کشور در بودجه سالانه آن دیده می شود. پس واضح است که ایالات متحده آمریکا به اقلیم و تغییرات آن اهمیت چندانی نمی دهد. گزارش ها نشان می دهد که برنامه بودجه بایدن نزدیک به ۴۵ میلیارد دلار برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در سال مالی ۲۰۲۳ اختصاص داده است، در حالی که در همین دوره وزارت دفاع ایالات متحده ۱.۷۷ تریلیون دلار بین شش جزء فرعی خود توزیع کرده است. ایالات متحده آمریکا شدیداً باید به توصیه کارشناسان مربوطه توجه کند و بودجه سالانه اقلیمی بیشتری را برای جلوگیری از بلایا و مرگ و میرهای قابل اجتناب پراکنده کند.

علاوه بر این دولت فدرال با عدم ایجاد زیرساخت های لازم برای مدیریت بدترین اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی، وضعیت را تشدید می کند. همانطور که نیویورک تایمز دوباره در مقاله ای در مورد نیاز به متقاعد کردن مردم برای روی آوردن به فناوری سبز نوشت، شرکت ها در حال ساخت معادن زغال سنگ، سکوهای نفتی و خطوط لوله گاز جدید هستند. دولت همچنان به اعطای اجاره نامه برای پروژه های حفاری در زمین های دولتی ادامه می دهد. پس از ثبت سودهای بی سابقه در سال گذشته، شرکت های نفتی پیشرو از تعهدات خود برای سرمایه گذاری بیشتر در انرژی های تجدیدپذیر عقب نشینی می کنند.

پس از مرگبارترین آتش سوزی های تاریخ آمریکا می توان امیدوار بود که این امر انگیزه ای باشد برای توقف دادن مجوز به شرکت ها برای غارت سیاره ما. اما موتورهای حرص و طمع به جلو می چرخند.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha