۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
ورود ۵ هزار دستگاه خودرو وارداتی به گمرکات و بنادر کشور

ورود ۵ هزار دستگاه خودرو وارداتی به گمرکات و بنادر کشور

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: تاکنون نزدیک به ۵ هزار دستگاه خودرو وارد بنادر و گمرکات کشور شده است.

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی درباره آخرین وضعیت خودروهای وارداتی، اظهار داشت: تاکنون نزدیک به ۵ هزار دستگاه خودرو وارد بنادر و گمرکات شده است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینگه آمار دقیقی در حال حاضر از تعداد خودروهای ترخیص شده از گمرکات ندارد، افزود: این خودروهای وارداتی در حال ترخیص از گمرکات کشور است، ضمن اینکه تعدادی از خودروهای چانگان‌ وارداتی، آماده تحویل به مشتریان شده است.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در واقع برای متقاضیان خرید چانگان‌های وارداتی که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده بودند، از سوی وارد کننده پیامک ارسال و کارهای لازم برای تحویل خودروها انجام شده است و این احتمال وجود دارد که در هفته جاری خودروهای وارداتی چانگان به مشتریان تحویل داده شود.

رئیس‌جمهور در نیمه اسفند سال ۱۴۰۰ دستور ۸ ماده‌ای برای «بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور» به طور رسمی ابلاغ کرد که در بند ۴ این دستورالعمل تاکید شده بود به منظور افزایش رقابت‌پذیری و رفع شائبه انحصار متناسب‌سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید، در صورت عدم اقدام برای انجام تعهدات و رفع نیاز بازار، موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو حداکثر ظرف ۳ ماه آینده رفع شود و با افزایش صادرات خودرو و قطعات، نسبت صادرات به واردات در صنعت خودرو افزایش یابد.

بنابراین در راستای تحقق مفاد این دستورالعمل در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کلیات واردات خودرو در دولت به تصویب رسید و با این مصوبه بعد از ۴ سال ممنوعیت واردات خودرو؛ فرآیند واردات خودرو از سر گرفته شد.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha