۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
همتی چطور اطلاعات محرمانه کشور را به صندوق بین‌المللی پول لو داد

همتی چطور اطلاعات محرمانه کشور را به صندوق بین‌المللی پول لو داد

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از ارسال اطلاعات محرمانه کشور به صندوق بین‌المللی پول توسط عبدالناصر همتی در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش بازار، پیمان قربانی در صفحه مجازی خود نوشت: به متهم که رسیدگی نشود، مدعی‌العموم می‌شود. آقای ‌همتی، رئیس کل سابق ‌بانک مرکزی مصداق بارز همین مَثَل است. همتی در سال ۱۳۹۹ در پی بحران کرونا درخواست یک وام ۵ میلیارد دلاری در قالب ابزار تامین مالی سریع (RFI) از صندوق بین المللی پول کرد که حتی نتوانست یک سنت از آن را بگیرد. درحالی که چون سهامدار هستیم، پول خودمان بود و کشورهای مختلف نیز این تسهیلات را گرفتند.

وی در ادامه نوشت: ‌صندوق برای پرداخت این وام کلی اطلاعات محرمانه از همتی خواسته بود که او همه اطلاعات مهم کشور اعم از وضعیت ارزی، نرخ تورم و... را به آنها داد، مواردی که خودش درباره آنها به مردم خودمان هم گزارش نمی‌داد! هر کسی از او می‌پرسید، می‌گفت اینها محرمانه است. صندوق این اطلاعات را در مجله چشم‌انداز اقتصاد بین‌المللی چاپ کرد و تازه کاشف به عمل آمد که همتی چه کار خبطی کرده است. در داخل به او فشار آوردند و توضیح خواستند و او هم در نهایت همه چیز را کتمان کرد و گفت اطلاعات صندوق غلط است!

وی در پایان این رشته توئیت تصریح کرد: حالا که پول‌های بلوکه شده در کره، آزاد شده، جناب همتی که برای وامِ نگرفته از صندوق همه خواسته‌هایشان را، آن هم در بحبوحه یک جنگ اقتصادی، اجابت کرد، در جایگاه مدعی‌العموم نشسته که شما نگذاشتید ما وام بگیریم و آزادسازی پول‌هایمان در کره هنر نیست!

کد خبر: ۲۳۸٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha