۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
با وجود کم‌آبی‌ در افغانستان حقابه ایران طبق معاهده باید پرداخت شود
سرپرست سفارت ایران در کابل:

با وجود کم‌آبی‌ در افغانستان حقابه ایران طبق معاهده باید پرداخت شود

سرپرست سفارت ایران در کابل گفت: طبق نظر کارشناسان اعزامی که جریان آب در ایستگاه آبسنجی دهراود را مشاهده و اندازه گیری نموده اند، میزان آب کمتر از میزان ماهانه یک سال آبی نرمال گزارش شده است.

به گزارش بازار، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت سفیر ایران در کابل در رشته توئیتی نوشت: پایبندی طرف افغان و عمل به بخشی از مفاد معاهده سال ۱۳۵۱ ه. ش رودخانه هیرمند میان دولتین که منجر به بازدید تیم فنی جمهوری اسلامی ایران از ایستگاه آبسنجی دهراود که مبنای سنجش سال آبی نرمال است، نشانه مثبتی بر آغاز تعاملات سازنده در اعتماد سازی و حسن همجواری می باشد.

سفیر ایران در کابل افزود: طبق نظر کارشناسان اعزامی که جریان آب در ایستگاه آبسنجی دهراود را مشاهده و اندازه گیری نموده‌اند، (میزان جریان آب در حال عبور در مرداد ماه ۱۴۰۲) کمتر از میزان ماهانه یک سال آبی نرمال گزارش شده است.

این مقام ایرانی تاکید کرد: انتظار می رود با استمرار در ارسال منظم ماهانه، اطلاعات و شاخص های آبسنجی، بازدیدهای بهنگام از این ایستگاه و تعیین دقیق میزان کم آبی و ترسالی هر سال، مقدار حقابه ایران از رودخانه هیرمند به درستی و با عدالت اندازه‌گیری و مطابق بند ب ماده ۳ معاهده به طرف ایرانی تحویل شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha