۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
رئیسی و نخست‌وزیر ژاپن در نیویورک دیدار می‌کنند
رسانه ژاپنی:

رئیسی و نخست‌وزیر ژاپن در نیویورک دیدار می‌کنند

رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن قصد دارند در ماه آینده میلادی در نیویورک آمریکا با یکدیگر درباره برجام و موضوعات دیگر دیدار کنند.

به گزارش بازار، خبرگزاری «کیودو» ژاپن گزارش کرد که «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران و «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن در سپتامبر (ماه آینده میلادی) در نیویورک در خصوص برجام و طیفی از موضوعات دیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

خبرگزاری کیودو به نقل از منابع دیپلماتیک ایران که هیچ نامی از آن‌ها نبرد، از دیدار رئیسی و کیشیدا خبر داد و گزارش کرد که وزارت خارجه ژاپن تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده است.

رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن در سپتامبر گذشته نیز در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

کیودو مدعی شده است که رئیسی در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن قصد دارد از او برای سفر به ایران دعوت کند و مسئله آزادسازی دارایی‌های ایران در ژاپن را که حدود سه میلیارد دلار است و تحت تحریم‌های آمریکا در ژاپن بلوکه شده است، مطرح کند.

خبرگزاری کیودو در گزارش خود نوشت که نخست‌وزیر ژاپن نیز قصد دارد در دیدار با آیت‌الله رئیسی بر وجود امنیت و ایمنی در تنگه هرمز تأکید کند.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha