۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
روش تغییر منطقه زمانی در تریدینگ ویو

روش تغییر منطقه زمانی در تریدینگ ویو

تریدینگ ویو یکی از بهترین وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های کاربردی برای معامله‌گران به‌شمار می‌آید.

به گزارش بازار، تریدینگ ویو یکی از بهترین وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های کاربردی برای معامله‌گران به‌شمار می‌آید. در این وب‌سایت می‌توانید نمودار و چارت سهام و دارایی‌های مختلف را ببینید و با ابزار مناسب آن‌ها را تحلیل کنید. درواقع TradingView بستری را فراهم می‌آورد تا با تحلیل تکنیکال، بتوانید معاملاتی سودمند و مناسب داشته باشید. با تغییر تنظیمات این پلتفرم، امکان تغییر محیط آن به‌صورت سفارشی وجود دارد. در صورتی که محیط تریدینگ ویدیو را به‌صورت سفارشی تغییر دهید، در استفاده از آن راحت‌تر هستید. یکی از تنظیمات تریدینگ ویو، امکان تغییر منطقهٔ زمانی است. اما آیا می‌دانید چطور این تغییر را در این پلتفرم به‌وجود آورید؟

آشنایی با وب‌سایت تریدینگ ویو

قبل از صحبت دربارهٔ تنظیمات TradingView و نحوهٔ تغییر منطقهٔ زمانی در آن، بد نیست که دربارهٔ ماهیت و امکانات این وب‌سایت کمی صحبت کنیم. با روی‌کار آمدن بازارهای مختلف ازجمله بازار ارزهای دیجیتال، معامله‌گرها و سهامداران نیاز مبرم به چارت‌های حرفه‌ای سهامشان داشتند تا بتوانند تحلیل‌های درستی روی آن‌ها انجام دهند. تریدینگ ویو این مشکل را به‌صورت کامل رفع کرد. هم‌اکنون می‌توانید از طریق این پلتفرم، چارت‌های سهام کوچک و بزرگ را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای ببینید و بررسی کنید.

به‌واسطهٔ وب‌سایت تریدینگ ویو، امکان بررسی سوابق یک سهم با جزییات کامل وجود دارد. این وب‌سایت ابزاری را نیز در اختیارتان می‌گذارد تا از طریق آن بتوانید رفتارها و واکنش‌های بازار را شناسایی کنید و در موقعیت‌های مناسب از آن‌ها سود بگیرید. ازجمله این ابزار می‌توان به اندیکاتورها و اسیلاتورها اشاره کرد که مهم‌ترین همراه‌های معامله‌گر در دنیای معامله هستند. بسیاری از معامله‌گران در تمام کشورهای جهان ازجمله ایران، هم‌اکنون تریدینگ ویو را به‌عنوان یکی از مراجع اصلی برای انجام معاملات درست می‌شناسند. این وب‌سایت بخش‌های مختلفی را به‌وجود آورده‌است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به بخش اشتراک‌گذاری معامله‌ها توسط کاربران اشاره کرد. در این بخش می‌توانید معامله‌های کاربران دیگر را ببینید و از آن‌ها درس‌های زیادی بگیرید.

در کشور ایران وب‌سایت‌هایی مشابه TradingView تأسیس شده‌اند که از آن‌ها می‌توانید برای بررسی سهام داخلی کشور استفاده کنید. البته این وب‌سایت‌ها برای نمایش چارت‌ها، از تریدینگ ویو استفاده می‌کنند. بنابراین در صورت تمایل به دریافت امکانات بیشتر و تضمین بیشتر سود معاملاتتان، می‌توانید از این سایت‌ها نیز استفاده کنید. وقتی وارد محیط چارت سهام در تریدینگ ویو می‌شوید، بخش‌های مختلفی را می‌بینید. باید بدانید که امکان سفارشی‌سازی هر یک از این بخش‌ها وجود دارد! یکی از مهم‌ترین بخش‌های این وب‌سایت نیز منطقهٔ زمانی است که باعث می‌شود معاملات را با توجه به ساعت کشورتان انجام دهید.

تنظیمات تریدینگ ویو برای تغییر منطقهٔ زمانی در لپ‌تاپ

اگر قصد تغییر منطقهٔ زمانی در TradingView را دارید، طبق مراحلی که در ادامه می‌گوییم، پیش بروید:

وقتی نمودار را باز می‌کنید، در قسمت پایین سمت راست، ساعت را می‌بینید. کافیست روی ساعت کلیک کنید.

روش تغییر تغییر منطقه زمانی در تریدینگ ویو

اکنون لیستی برایتان باز می‌شود؛ از لیست موجود کافیست روی گزینهٔ تهران کلیک کنید تا ساعات تریدینگ ویو متناسب با ایران تنظیم شود.

روش تغییر تغییر منطقه زمانی در تریدینگ ویو

تنظیمات تریدینگ ویو برای تغییر منطقهٔ زمانی در موبایل

تنظیمات تریدینگ ویو در موبایل برای تغییر منطقهٔ زمانی نیز شبیه لپ‌تاپ است. در ادامه نحوهٔ اعمال تنظیمات را در موبایل به‌طور کامل توضیح می‌دهیم:

ابتدا از طریق موبایل وارد سایت TradingView شوید و چارت سهام مربوطه را باز کرده و در صفحهٔ پیش‌ِرو، روی ساعت در پایین سمت راست صفحه کلیک کنید.

روش تغییر تغییر منطقه زمانی در تریدینگ ویو

در لیستی که باز می‌شود، کافیست تهران یا شهر موردنظرتان را بیابید و روی آن کلیک کنید. اکنون تنظیمات با موفقیت اعمال می‌شود و ساعت تریدینگ ویو مطابق با ساعت کشورتان تغییر می‌کند.

روش تغییر تغییر منطقه زمانی در تریدینگ ویو

چرا ساعت منطقهٔ زمانی تریدینگ ویو را تغییر دهیم؟

با یادگیری روش اعمال تغییرات در تنظیمات تریدینگ ویو، شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که چرا باید منطقهٔ زمانی را تغییر دهیم؟ گاهی ساعت کشورمان با کشورهای دیگر در معاملات اهمیت زیادی پیدا می‌کند. مثلاً یک اتفاق سیاسی مهم در فلان ساعت خاص در فلان کشور رخ می‌دهد که تأثیر خوبی روی سهام خاصی می‌گذارد. اکنون کافیست در تریدینگ ویو ساعت را روی آن کشور خاص تنظیم و سپس به کشور ایران تغییر دهید تا به‌محض بروز آن اتفاق، متوجهٔ تغییرات چارت شوید.

تغییر منطقهٔ زمانی تریدینگ ویو باساس ساعت کشورمان نیز باعث می‌شود دید بازتر و کامل‌تری نسبت‌به معاملاتتان داشته باشید. مثلاً تصمیم می‌گیرید که فلان معامله را در یک ساعت خاص باز و در ساعتی مشخص ببندید، بنابراین کافیست ساعت تریدینگ ویو را باز کنید و براساس آن سرمایه‌گذاری را انجام دهید تا معامله‌ای دقیق و مطمئن داشته باشید. تغییر منطقهٔ زمانی در TradingView همچنین باعث می‌شود در هر لحظه، از ساعت دقیق کشورتان مطلع باشید. بنابراین حین معامله دائماً نیاز نیست ساعت را چک کنید یا به گوشی‌تان برای اطلاع از ساعت نگاه بیندازید! بلکه کافیست نوار پایینی تریدینگ ویو را ببینید که ساعت را به‌صورت دقیق نشانتان می‌دهد.

روش تغییر تغییر منطقه زمانی در تریدینگ ویو

جمع‌بندی

برخی افراد روش‌های معاملاتی خاصی دارند که در آن ساعت و زمان اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین باید ساعت تریدینگ ویو را براساس منطقهٔ زمانی کشورشان تنظیم کنند تا احتمال بروز اشتباه به حداقل برسد. در این مطلب به‌طور کامل دربارهٔ تنظیمات تریدینگ ویو برای تغییر منطقه زمانی صحبت کردیم. همچنین مزیت‌های انجام این کار را گفتیم که تا چه اندازه می‌تواند در انجام معاملات دقیق و هوشمندانه کمکتان کند. شاید از نگاه معامله‌گرهای آماتور و معمولی، تغییر منطقهٔ زمانی در تریدینگ ویو کار پیش‌پاافتاده و بی‌اهمیتی باشد، اما معامله‌گرهایی که سال‌ها تجربه دارند و معاملات حرفه‌ای انجام می‌دهند، می‌دانند که جزییات اهمیت زیادی دارد و می‌تواند نتیجه را به نفع آن‌ها تمام کند. بنابراین با علم بر این موضوع، در سرمایه‌گذاری بعدی‌تان سعی کنید حتماً با تغییر تنظیمات تریدینگ ویو، منطقهٔ زمانی این پلتفرم را در موبایل یا لپ‌تاپتان تغییر دهید.

اکنون با آگاهی دربارهٔ نحوهٔ اعمال تنظیمات تریدینگ ویو و تغییردادن منطقهٔ زمانی، می‌توانید با یک قدم بزرگ، به انجام معاملات حرفه‌ای‌تر نزدیک شوید. البته در برخی مواقع این وب‌سایت به‌صورت پیش‌فرض، منطقهٔ زمانی را روی ایران تنظیم می‌کند، اما درصورتی‌که این کار را انجام نداده بود، به‌راحتی می‌توانید طبق آموزشی که در این مطلب دادیم، منطقهٔ زمانی را تغییر دهید و ساعت TradingView را متناسب با محل زندگی‌تان تنظیم کنید.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha