۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
شرکت‌های دولتی زیان‌ده از پرداخت سود معاف می‌شوند
مدیرعامل شرکت بیمه ایران:

شرکت‌های دولتی زیان‌ده از پرداخت سود معاف می‌شوند

شریفی، مدیرعامل شرکت بیمه ایران گفت: شرکت‌های زیان‌ده دولتی از پرداخت سود معاف می‌شوند.

به گزارش بازار، حسن شریفی اظهار داشت: بیمه ایران بیش از یک دهه گذشته دارای زیان انباشته بود؛ عمده‌ترین علت آن هم ماده ۱۹ اساسنامه این شرکت بوده است که براساس این ماده اگر شرکت سود کند باید سود دولت و سهامدار راپرداخت کند. برهمین اساس تغییر ماده ۱۹ اساسنامه را پیگیری می‌کنیم، اما طبق برنامه هفتم شرکت‌های دولتی زیان ده از پرداخت سود معاف می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران با اشاره به اقدامات انجام شده در این شرکت در سال گذشته گفت: تمام فراین‌های سنتی بیمه ایران به دیجیتال تبدیل شده و تمام اقدامات و عملکرد بیمه گری و ... بیمه گری این شرکت شفاف و آنلاین شده است.

شریفی با اشاره به اتصال این شرکت به دولت الکترونیک گفت: در ایفای تعهدات سرعت را بالا بردیم و سامانه خسارت‌های معوق را طراحی کردیم. هم اکنون سرعت رصد پرونده‌ها به کمتر از ۱۰ ثانیه رسیده است؛ میانگین پرداخت خسارت صنعت بیمه در روز ۱۹۴ هزار میلیارد تومان است، ولی ما روزانه ۸۰ میلیارد تومان خسارت در این شرکت پرداخت می‌کنیم.

او به راه اندازی سامانه درمان پلاس در بیمه ایران اشاره کرد و گفت: تمام بیمه گذاران به صورت آنلاین می‌توانند پرونده خود را تکمیل و خسارت را طی ۵ روز دریافت کنند، در تلاش هستیم که مدت زمان پرداخت خسارت درحوزه درمان به زیر دو سه روز کاهش یابد.

مدیرعامل بیمه ایران از رشد ۶۲ درصدی حق بیمه در این شرکت خبر داد و گفت: از آنجایی که حق بیمه‌های صنعت بیمه به صورت نقد و اقساط است معمولا آمار مطالبات شرکت‌های بیمه بالاست، ولی ما با برناه ریزی مدون و طراحی سامانه ریکاوری وصول مطالبات را پیگیری و آمار این بخش را کاهشی کردیم.

شریفی از به نتیجه رسیدن پرونده طلب این شرکت از بنیاد شهید خبر داد و گفت: از سال‌های قبل مبلغ ۱۰۵۰ میلیارد تومان طلب از بنیاد شهید داشتیم که رأی معاونت حقوقی رئیس جمهور را به نفع خودمان گرفتیم و امیدواریم این رقم به زودی به حسابمان واریز شود.

شریفی درباره طلب این شرکت از خودروسازان گفت: طبق رویکرد جدید بنا گذاشتیم که با برخی بیمه گذاران بدهکار که شاخص هم هستند همکاری نداشته باشیم. خودروسازان و خریداران خودرو علاقه‌مند به دریافت بیمه نامه ما هستند، ولی ما علاقه‌ای به همکاری با خودروسازان نیستیم چرا که خوش حساب نیستند.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران در پایان هم گفت: بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم که سال قبل فرایند آن تغییر کرد و با کاهش ۵۰ میلیارد تومانی زیان انباشته شرکت از ۸ هزار و ۹۳۱ میلیارد تومان به ۸ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان کاهش یافت؛ ۱۳۰ میلیارد تومان سود در صورت‌های مالی شرکت ثبت شده ضمن اینکه کسری ذخایر حوزه ثالث به حداقل رسیده است.

کد خبر: ۲۳۸٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha