۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
ادارات دولتی و نظامی ۸۰۰ مگاوات برق وارد شبکه سراسری کردند
در اوج بار مصرف کشور؛

ادارات دولتی و نظامی ۸۰۰ مگاوات برق وارد شبکه سراسری کردند

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر بیان کرد: در اوج بار سال جاری ادارات دولتی و نظامی در کنار یکدیگر چیزی حدود ۸۰۰ مگاوات برق وارد مدار کردند.

به گزارش بازار، عبدالامیر یاقوتی درباره میزان تولید برق از طریق مولدهای خود تامین ادارات دولتی و نظامی (دیزل ژنراتورها)، در فصل گرم سال جاری گفت: آخرین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در اوج بار مصرف برق امسال، بالغ بر ۶۰۰ مگاوات از مصرف برق کشور از طریق مولدهای خود تامین ادارات دولتی تامین شد.

وی اضافه کرد: همچنین از طریق وارد مدار شدن دیزل ژنراتورهای ادارات نظامی نیز چیزی حدود ۲۰۰ مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق شد.

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر در ادامه با اشاره به ضرورت تجهیز همه ادارات و دستگاه‌های دولتی به مولدهای خود تامین اظهار داشت: میانگین تعرفه برقی که به ادارات دولتی و حاکمیتی فروخته می‌شود به ازای هر کیلووات ساعت ۲۵۰ تومان است، اما وزارت نیرو برق تولیدی اداراتی که به مولد خود تامین مجهز هستند را به صورت میانگین با تعرفه ۱۲۰۰ تومان خریداری می‌کند.

یاقوتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت نوسازی و تعمیر به موقع مولدهای خود تامین بیان کرد: در صورت نوسازی و تعمیر به موقع این مولدها می‌توان ظرفیت تولید برق خود تامین ادارات را تا دو برابر نیز افزایش داد که در حال برنامه ریزی برای ایجاد مقدمات این موضوع هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه مطابق مصوبه هیات دولت تمامی ادارات موظف به کاهش مصرف برق در اوج بار هستند، گفت: در طول اوج مصرف برق سال جاری ادارات دولتی چیزی حدود ۸۰۰ مگاوات نیز میزان مصرف برق خود را از طریق برنامه‌های مدیریت مصرف کاهش دادند.

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه با وجود گرمای هوا و رشد قابل ملاحظه مصرف برق، شبکه سراسری برق کشور کاملا پایدار است، افزود: پایداری شبکه برق علی رغم افزایش شدید میزان مصرف، مرهون تلاش‌های شبانه روزی تلاشگران صنعت برق کشور، تعامل و همراهی بخش‌های صنعتی و همچنین همراهی مشترکان است.

کد خبر: ۲۳۸٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha