۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
تسهیلات فرزندآوری و ازدواج بر اساس سهمیه ابلاغ می شود| مردم صبر کنند
دبیر شورای بانک های سمنان در گفتگو با بازار:

تسهیلات فرزندآوری و ازدواج بر اساس سهمیه ابلاغ می شود| مردم صبر کنند

سمنان- داوودی، دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان درباره گلایه های مردم پیرامون عدم اختصاص وام ازدواج و فرزندآوری، گفت: این تسهیلات به صورت سهمیه ماهانه از بانک مرکزی ابلاغ می شود.

علی داوودی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به گلایه های برخی از مردم درخصوص عدم اختصاص تسهیلات بانکی فرزندآوری و ازدواج از سوی بانک های دولتی و غیردولتی در سراسر استان سمنان، تاکید کرد: بانک های استان نقشی در سهمیه وام ازدواج و فرزندآوری ندارند.

وی افزود: سهمیه بندی و کنترل و اجرای تسهیلات ازدواج و فرزند آوری به صورت متمرکز توسط بانک مرکزی انجام می شود و بانک های استان سمنان نقشی در کاهش و افزایش سهمیه و یا بودجه تخصیص یافته ندارند لذا سهمیه های تسهیلات مرتبط با ازدواج و فرزند آوری مستقیماً توسط بانک مرکزی اختصاص می یابد.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان با بیان اینکه بانک مرکزی تسهیلات مرتبط با ازدواج و فرزند آوری را برای هر استان اختصاص می دهد و آن را کنترل و نظارت نیز می کند، افزود: اولویت بانک ها در پرداخت تسهیلات بر طبق ابلاغ نامه های صورت گرفته، ازدواج و فرزند آوری است و بانک های استان سمنان رتبه خوبی نیز در شبکه بانکی کشور دارند.

داوودی با بیان اینکه سمنان در زمره چهار استان برتر در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری است بیان کرد: سهمیه های ماهانه ای که برای پرداخت به بانک ها ابلاغ می شود بعضاً به اتمام می رسد لذا امکان دارد که مردم برای مراجعه وام به بانک مراجعه و نتوانند در آن ماه از وام های بانکی ازدواج و فرزند آوری بهره بگیرند که همانطور که توضیح داده شد این موضوع به بانک مرکزی و تخصیص های آنان باز می گردد.

هر ماه اعتبارات تسهیلات بانکی ازدواج و فرزندآوری اختصاص خواهد یافت

وی با بیان اینکه مردم نگران تسهیلات نباشند، ابراز کرد: به زودی سامانه تسهیلات دوباره برای همه مردم استان سمنان راه اندازی می شود تا بتوانند از تسهیلات بانکی فرزندآوری و همچنین ازدواج استفاده کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان با بیان اینکه مردم می توانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند، افزود: قرار است که سهمیه های بانکی برای تسهیلات فرزندآوری و تسهیلات به صورت ماهانه به بانک های استان سمنان اختصاص یابد که این اقدام هم اکنون نیز در حال اجرا است.

داوودی با بیان اینکه اگر کسی به بانک مراجعه و نتوانسته از تسهیلات بهره مند شود احتمالاً برای تسهیلات ثبت نام نکرده و یا سقف تسهیلات آن ماه پر شده است، بیان داشت: سهمیه بندی توسط بانک مرکزی برای هر استان اختصاص یافته و هر ماه نیز شارژ مجدد می شود در نتیجه مردم می توانند برای استفاده از تسهیلات به بانک ها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۶۴ فقره تسهیلات تا تیرماه ۱۴۰۲ در زمینه ازدواج و فرزند آوری در استان سمنان از سوی بانک های عامل پرداخت شده است، افزود: ۹۰ میلیارد تومان میزان این تسهیلات است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان با بیان اینکه هر ماه اعتبارات تسهیلات بانکی ازدواج و فرزندآوری اختصاص خواهد یافت، ابراز کرد: برای شهریورماه نیز امیدواریم که سهمیه خوبی برای استان سمنان تعلق بگیرد و ما نیز در شورای بانک ها پیگیر افزایش سهمیه تسهیلات خواهیم بود تا در صورت امکان میزان بیشتری از افراد بتوانند از این وام ها بهره مند شوند.

کد خبر: ۲۳۸٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha