۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
۳۵ هزار هکتار زمین در طرح جهش مسکن تامین شده است
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

۳۵ هزار هکتار زمین در طرح جهش مسکن تامین شده است

گرگان- دنیامالی، نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۵ هزار هکتار زمین در طرح جهش مسکن ملی تامین شده که ۲۰ هزار هکتار آن در دستور کار قرار گرفته است.

احمد دنیامالی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در شورای عالی مسکن و در راس آن رئیس جمهور پیگیر حمایت های لازم از بخش خصوصی برای اجرای طرح جهش ملی مسکن هستیم و همه تلاش ما این است که از ظرفیت های بخش خصوصی و انبوه سازان در این حوزه استفاده کنیم.

نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی استفاده از تکنولوژی و روش های جدید در ساخت و ساز را یکی از سیاست های مهم در ساخت مسکن ملی برشمرد و گفت: به دنبال این هستیم که با ایجاد تسهیلات از طریق بانک مسکن اعتبارات لازم به بخش خصوصی تعلق بگیرد.

دنیامالی تصریح کرد: خوشبختانه یک و نیم میلیون واحد در بحث جهش تولید مسکن شروع شده که امیدواریم بتوانیم این عدد را به چهار میلیون مسکن برسانیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تحقق پروژه مسکن مهر حدود ۳۵ هزار هکتار زمین تامین شده که ۲۰ هزار هکتار در حال حاضر برای ساخت در دستور کار قرار دارد.

دنیامالی ادامه داد: مجموعه های که بتوانند ظرفیت تولید انبوه مسکن را داشته باشند به صورت خاص در کمسیون عمران پیگیری و حمایت های لازم را از این بخش خواهیم داشت.

وی در خصوص مشکلات نرخ گذاری در طرح مسکن ملی و گلایه بخش خصوصی، اظهار کرد: نرخ را در بالانس زمین و تهاتری که انجام می شود برای کسانی که بند جیم را دارند قابل قبول خواهد شد.

وی به مشکل ماده پنج تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این مساله را به شورای نگهبان تحویل دادیم که در دست بررسی قرار دارد و امیدوریم به زودی این مشکل رفع شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha