حمایت از شرکت‌های فناور و پیشران برای ایجاد گردهمایی های دانش‌بنیان
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد

حمایت از شرکت‌های فناور و پیشران برای ایجاد گردهمایی های دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: معاونت علمی با تکیه به ابزارهای حمایتی از جمله قانون جهش تولید دانش‌بنیان از شرکت‌های فناور و پیشران برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

به گزارش بازار، روح الله دهقانی در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه محصولات روشنایی در مازندران، با اشاره به تخصص نیروی انسانی کشور در ساخت محصولات حوزه روشنایی، هم‌پای استانداردهای جهانی افزود: قرار گرفتن تخصص نیروی انسانی توانمند در کنار عزم و اراده صنعتگر داخلی، زمینه‌ای فراهم کرده است که امکان طراحی و ساخت انواع محصولات حوزه روشنایی در کشور فراهم باشد.

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری به تسهیلات مختلف معاونت علمی برای حمایت از شرکت‌های فناور و پیشران برای تولید محصولات قابل رقابت در بازارهای بین المللی اشاره کرد و گفت: معاونت علمی با تکیه به ابزارهای حمایتی از جمله قانون جهش تولید دانش‌بنیان از شرکت‌های فناور و پیشران برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

وی با اشاره به حمایت معاونت علمی از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، نوآور و فناور برای حفظ و ارتقای نیروی انسانی و جذب نیروی انسانی جدید افزود : حمایت از تامین سرمایه، ارتقای زیر ساخت‌های طراحی صنعتی، تحقیق و توسعه و کمک به رونق بازار صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر حمایت‌های معاونت علمی ذیل قانون جهش تولید دانش‌بنیان است.

دهقانی با تاکید بر اهمیت ارتقای طراحی و نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان فناور از سه ویژگی مهم برخوردارند که کمک به ایجاد شرکت‌های جدید بر مبنای تحقیق و توسعه، ایجاد اشتغال تخصصی و حجم بازار است.

وی از خطوط تولید این شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده انواع ملزومات روشنایی در مازندران بازدید کرد و ضمن آشنایی با روند تولید این محصولات، از سالن‌های مونتاژ بخش‌های تحقیق و توسعه، آزمایشگاه تحقیقاتی، بخش فنی و مهندسی، مرکز طراحی، رنگ، ریخته‌گری و آبکاری این کارخانه بازدید کرد.

این شرکت به عنوان نخستین تولید کننده چراغ‌های ضدانفجار در ایران، موفق شده است مطابق با استانداردهای بین المللی، ضمن تولید و تامین نیاز داخلی، زمینه را برای ورود محصولات ساخت ایران به بازارهای بین المللی فراهم کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در حاشیه بازدید از این شرکت با اشاره به توانمندی داخلی در طراحی و ساخت محصولات پیشرفته و رقابت‌پذیر در بازارهای بین المللی گفت: توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در طراحی و ساخت محصولات با کیفیت و رقابتی به حدی است که از ظرفیت حضور در بازارهای بین المللی برخوردار هستند.

کارخانه صنایع مازی نور در زیرساختی به مساحت شش هکتار و زیربنایی حدود ۱۲۰۰۰ متر مربع در بخش‌های قالب سازی، تزریق پلاستیک و ریخته‌گری و طراحی فعال است.

فعالیت این شرکت دانش بنیان زمینه را برای اشتغال مستقیم ۸۰۰ نفر فراهم کرده است.

کد خبر: ۲۳۸٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha