۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۲
سیستم بانکی ارائه وام های خرد عادی را قفل کرده است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سیستم بانکی ارائه وام های خرد عادی را قفل کرده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بعضاً بانک‌ها با فشار وام‌های تکلیفی خرد را پرداخت می‌کنند اما متاسفانه سیستم بانکی ارائه وام‌های خرد عادی را ۶ ماه است که به اصطلاح قفل کرده است.

به گزارش بازار، مسلم صالحی، در زمینه ناکارآمدی بانک‌ها پیرو ارائه تسهیلات بانکی و اخذ تضامین سنگین از آنها گفت: مردم در زمینه دریافت وام‌های خرد دغدغه فراوانی دارند؛ چه وام‌های تکلیفی خرد و چه وام‌های عادی.

وی تاکید کرد: بعضاً بانک‌ها با فشار وام‌های تکلیفی خرد را پرداخت می‌کنند اما متاسفانه سیستم بانکی ارائه وام‌های خرد عادی را ۶ ماه است که به اصطلاح قفل کرده است.

صالحی با بیان اینکه مسئولین بانکی ناترازی در سیستم بانکی را دلیل این مسئله عنوان می‌کنند، گفت: مسئولین بانکی تاکید دارند که ورودی و خروجی تسهیلات با هم همخوانی ندارند با این حال تا یک جایی می‌توان به سیستم بانکی حق داد اما اگر سیستم بانکی به موقع اقدام به اهلیت سنجی می‌کرد و وام‌های خرد را به موقع وصول کرده بود دیگر شاهد مشکلات فعلی نبودیم.

وی تاکید کرد:در حال حاضر وزیر اقتصاد دستوری داده است تا وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون با یک ضامن ارائه شود اما متاسفانه بانک‌ها بعضا سه ضامن از افراد طلب می‌کنند و اصلاً کاری به دستورالعمل‌های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ندارند و هر بانک به صورت سلیقه ای در این بخش اقدام می کند.

صالحی با بیان اینکه در شرایط نامناسب اقتصادی باید با ارائه وام به مردم به آنها کمک کرد، ادامه داد: وام‌های خرد حداقل می‌تواند در رفع مشکلات مردم و در شرایط فعلیشان موثر باشد بنابراین ارائه وام‌های خرد عادی باید به جریان بیافتد و متأسفانه ۶ ماه است که از ارائه این وام‌ها جلوگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: بانک‌ها تاکید دارند که مشتریان باید در زمان ارائه وام بانکی گردش حساب داشته باشند که باید گفت اگر افراد برای دریافت وام ۵۰ میلیونی گردش حساب لازم را داشتند دیگر به سراغ وام نمی‌رفتند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مشکلات در کسب و کارهای خرد در گرو پرداخت وام‌های خرد است که متاسفانه و تا به امروز جلوی آن بسته شده است و کمیسیون اقتصادی حتماً این مسئله را به جد پیگیری خواهد کرد.

کد خبر: ۲۳۸٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha