۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
دستورالعمل جدید وزارت اقتصاد سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را تسهیل می‌کند
وزیر اقتصاد:

دستورالعمل جدید وزارت اقتصاد سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را تسهیل می‌کند

دستور العمل متنوع‌سازی روش‌های ورود سرمایه به کشور برای سپرده‌گذاری بلند مدت ارزی و سرمایه‌گذاری توسط وزیر اقتصاد ابلاغ شد.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی گفت: از مهم‌ترین اولویت‌های رشد اقتصاد در کشور تاکید بر اقداماتی است که منجر به دستورالعمل جدید وزارت اقتصاد سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را تسهیل می‌کندافزایش سرمایه‌گذاری در ایران می‌شود. عملکرد دولت هم نشان داده بر خلاف سال‌های گذشته که نرخ رشد سرمایه‌گذاری منفی بوده است امسال ۶.۷ درصد افزایش سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران رخ داده است. در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی نیز میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در طول یکسال و نیم اخیر بیشتر از مدت مشابه دولت قبل بوده است.

وزیر اقتصاد افزود: برای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی به روش غیرقابل تحریم، در دستورالعمل اخیر وزارت اقتصاد چند مسیر مهم و جدید در پیش گرفته شده که متنوع‌سازی ورود سرمایه به کشور را به همراه دارد. اول مسئله تهاتر سرمایه‌گذاری‌های خارجی بین خود سرمایه‌گذاران خارجی در زمانی که ورود پول و وخروج سود از سرمایه گذاری وجود دارد. دوم تهاتر سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری داخلی است که خروج و ورود کالا و سرمایه را در کشور توسط طرفین تسهیل می‌کند.

همچنین ارز سرمایه‌گذاران خارجی چه به صورت حواله و چه به صورت اسکناس با نرخ تشویقی توسط بانک مرکزی خریداری خواهد شد. برای نخستین بار مجوز بانک برون‌مرزی یا (offshore bank) به صورت رسمی فراهم شده و مطابق اخبار ما اولین تایدیه این بانک توسط بانک مرکزی در حال صدور هست. همچنین با ورود بیش از ۱۰۰ هزاردلار سرمایه، مجوز اقامت ۵ ساله در کشور صادر می‌شود و هرچقدر میزان سرمایه افزایش یابد به شکل بدون سقفی این اقامت افزاش می‌یابد.

کد خبر: ۲۳۸٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha