۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
افزایش فروش پتروشیمی قائد بصیر| اصلاح نرخ خوراک حاشیه سود را افزایش می دهد
بازار گزارش می دهد؛

افزایش فروش پتروشیمی قائد بصیر| اصلاح نرخ خوراک حاشیه سود را افزایش می دهد

افزایش فروش پتروشیمی قائد بصیر با وجود تغییر نرخ خوراک پتروشیمی ها در تیرماه حکایت از رشد بازارهای این شرکت دارد و پیش بینی می شود اصلاح نرخ خوراک حاشیه سود شرکت را افزایش دهد.

بازار؛ گروه بورس: شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر با نماد شبصیر طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ تیر ۱۴۰۲ معادل ۳۱۹ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

«شبصیر» با سرمایه ثبت شده ۲۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۴ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۱۲۶۹ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.

در حالی شبصیر با رشد فروش همراه شده که در ماه خرداد ۳۳۴۸ تن ABS را به صورت داخلی به فروش رسانده بود که نسبت به ماه قبل تر افت ۱۳ درصد ثبت کردن بود.

در خرداد ماه با توجه به معاملات صورت گرفته در بورس کالا، شرکت این محصولات را با دلار ۳۷ هزار تومان به فروش رسانده بود و در تیرماه قیمت هم در همین محدوده بوده و تغییرات زیاد نداشته است.

پیش بینی افزایش سودآوری شبصیر

شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر با نماد شبصیر در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی در این دوره به ازای هر سهم ۳۸۷ تومان سود محقق کرده بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد داشته است.

شنیده ها حاکی از این است که دولت ایرادات هیات تطبیق در خصوص نرخ خوراک را برطرف باید بکند و طبق قانون زمان اجرای این نرخ‌ها از تاریخ ابلاغ مصوبه جدید خواهد بود و اگر تغییری در نرخ مصوب دولت به وجود آید حاشیه سود شرکت های پتروشیمی افزایش می یابد.

فرمول محاسبه نرخ خوراک از دو جزء ۲۵ درصدی و یک جزء ۵۰ درصدی ساخته شده است. یکی از دو جزء ۲۵ درصدی یکی مربوط به قیمت گاز در ‌هاب آلبرتاست. این منطقه یک منطقه تولید کننده گاز است.

جزء دوم مربوط ‌هاب اروپاست. فعالان صنعت پتروشیمی معتقدند چرا باید منطقه ای که هیچ تولیداتی نداشته و واردکننده و مصرف کننده گاز است یکی از ملاک های اصلی تعیین قیمت گاز پتروشیمی در کشوری که دارای دومین ذخایر گازی دنیاست، باشد. قسمت ۵۰ درصدی فرمول هم مربوط به هاب خاورمیانه است.

کد خبر: ۲۳۸٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha