۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
برنامه دولت سیزدهم برای آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا
وزیر نیرو خبر داد

برنامه دولت سیزدهم برای آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا

محرابیان، وزیر نیرو از برنامه‌ دولت سیزدهم برای آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا در قالب جهاد آب‌رسانی خبر داد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر محرابیان روز شنبه در همایش مردمی‌سازی دولت که صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه بانک جهانی برای ما مرجع نیست ولی برای تبیین نرخ متوسط جهانی و منطقه، مجبور به استناد به آمار بانک جهانی هستیم که بر اساس آخرین گزارش این بانک، میزان دسترسی به آب شُرب شهری در ایران ۹۹.۸ درصد، در جهان ۸۵.۷ درصد و در منطقه غرب آسیا ۸۳.۲ درصد است.

وی افزود: در خصوص میزان دسترسی روستاییان به آب شُرب نیز متوسط کشور ما ۸۲ درصد، متوسط جهانی ۵۹ درصد و متوسط غرب آسیا ۶۹ درصد است.

وزیر نیرو ادامه داد: یک شاخص دیگر به اسم سرعت تأمین آب وجود دارد که در گزارش بانک جهانی، جمهوری اسلامی ایران در صدر جدول قرار دارد که حاکی از اثربخشی طرح‌هایی است که در طول سال‌ها و به‌ویژه ماه‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

محرابیان تصریح کرد: در دولت مردمی پیش‌بینی شد تا آب‌رسانی روستایی در صدر کارها قرار گیرد؛ اگرچه حدود ۸۲ درصد جمعیت روستایی ما از آب سالم برخوردارند اما از نظر تعداد روستاها با وضعیت مطلوب فاصله داریم که برای جبران آن از ابتدای دولت برنامه‌ای با عنوان «جهاد آب‌رسانی» به‌منظور آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا طراحی شده است.

کد خبر: ۲۳۸٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha