۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
سه هزار و ۷۸۴ باب خانه خالی در اردبیل مشمول مالیات شدند
مدیرکل امور مالیاتی اردبیل:

سه هزار و ۷۸۴ باب خانه خالی در اردبیل مشمول مالیات شدند

اردبیل - سرخانی، مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: سه هزار و ۷۸۴ باب خانه خالی در استان اردبیل مشمول مالیات شدند که برگه مالیاتی آنها صادر شده است.

داریوش سرخانی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: از طریق سامانه املاک و اسکان اطلاعات دقیق را مبنی بر شناسایی خانه های خالی انجام دادیم که در استان اردبیل سه هزار و ۷۸۴ خانه خالی شناسایی شده که مشمول پرداخت مالیات هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: تاکنون با قطعی شدن مالیات ۳۴۳ نفر، پرداخت ۴.۵ میلیارد تومان مالیات انجام شده و برای سایر واحدهای مسکونی نیز پرداخت مالیات مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل به تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات ها اشاره کرد و ادامه داد: با اعلام مالیات مقطوع صاحبان مشاغل می توانند از معافیت های در نظر گرفته شده در قالب این ماده قانونی استفاده کنند به شرط آن که اسناد و مدارک واقعی در مدت زمان مشخص ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: چنانچه فردی به روند اعلام نرخ مالیاتی خود معترض باشد، می تواند اظهارنامه های مالیاتی را ارائه کرده و بر اساس همین اظهارنامه ها اصلاح مالیات و اعمال معافیت ها مد نظر قرار گیرد.

سرخانی با بیان اینکه در برخی از مشاغل نظیر پزشکان و وکلا استفاده از کارتخوان و پایانه های فروشگاهی الزامی است اظهار کرد: چنانچه همشهریان تخلفی را در قالب فرار مالیاتی ببینند با مراجعه به سامانه سوت زنی می توانند اطلاعات مورد نظر را ثبت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا واحدهای تولیدی و اقتصادی استان اردبیل نیز در محدوده استان پرداخت مالیات مستقیم و غیرمستقیم خود را انجام داده و از این محل توسعه و عمران استان اردبیل را شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۳۸٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha