۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
خام فروشی مشکل صادرات سازه های فولادی | بدون تحریم رقیب جدی نداریم
رئیس انجمن سازه های فولادی ایران مطرح کرد:

خام فروشی مشکل صادرات سازه های فولادی | بدون تحریم رقیب جدی نداریم

گرگان- ضیائی، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی از فرصت های صادراتی مناسب در این صنعت خبرداد و گفت: یکی از چالش های ما خام فروشی محصولات فولادی است.

سید حامد ضیایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که در راستای توسعه بازار، نگاهی هم به صادرات داریم، اظهار کرد: در صنعت سازه فولادی ایران، فرصت خوبی برای صادرات به دلیل قیمت مناسب و کارگر ارزان به نسبت سایر کشورها فراهم است و اگر مشکلات تحریم و بانکی حل بشود امکان صادرات سالانه دو میلیارد دلار فراهم خواهد شد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی افزود: در خاورمیانه و غرب آسیا رقیب جدی غیر از چین نداریم؛ آن هم اگر راه های صادرات ما واقعاً باز باشد، تحریم نباشیم، بتوانیم ال سی (اعتبار اسنادی) باز کنیم، قرارداد ببندیم و پیش پرداخت بگیریم، چین هم نمی تواند با ما ‌رقابت کند.

ضیایی تصریح کرد: حتی در آمریکا که قطب سازه فولادی است، اگر مشکلات تحریم نباشد، می توانیم که صنعت سازه های فولادی ایران را صادر کنیم و در آنجا حضور فعال داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی صنایع عمرانی باربد فن آور افزود: چون کارخانه های ما هم از نظر نیروهای انسانی بسیار متخصص است، هم دستگاه های بسیار پیشرفته ای دارند و هم فولاد خوبی در کشور داریم امکان رقابت بهتری برای ما فراهم است.

وی گفت: ما دهمین فولاد ساز دنیا هستیم و از نظر کیفی فولاد کشور ما به اروپا صادر می شود اما لازم نیست ماده خام صادر کنیم بلکه باید بتوانیم که این صنعت را توسعه دهیم.

ضیایی درباره انجمن هم اظهار کرد: این انجمن با هدف ساماندهی صنعت سازه های فولادی در کشور تاسیس شده و هدف آن ایجاد ارتباط موثر و هدایت حدود ۵۰۰ کارخانه ساخت سازه های فولادی در کشور است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی اضافه کرد: همچنین این انجمن تلاش می کند برای خریداران سازه های فولادی، فضایی را ایجاد کرده از کارخانه های تولیدی محصولاتی استاندارد و خوش ساخت برای صنعت یا ساختمان خریداری کنند.

وی یادآور شد: تلاش دیگر انجمن تولید سازه های بهینه از نظر مالی و کیفیت است؛ بهینه به معنی فقط ارزان بودن نیست بلکه در کنار هزینه تولید کمتر رعایت استانداردها و کیفیت هم ملاک است و در این رابطه از ظرفیت انجمن ها و تشکل های علمی بهره گرفته شده است.

کد خبر: ۲۳۷٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha