۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
۲۱ پروژه عمرانی بنیاد مسکن در زنجان افتتاح می‌شود
طی هفته دولت؛

۲۱ پروژه عمرانی بنیاد مسکن در زنجان افتتاح می‌شود

زنجان- خواجه ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، از افتتاح ۲۱ پروژه عمرانی استان طی هفته دولت با اعتباری بیش از ۹۵میلیارد ریال توسط این نهاد خبر داد.

رضا خواجه ای در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۲۱ پروژه عمرانی طی هفته دولت با اعتباری بیش از ۹۵میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان افتتاح می شود،گفت: ۱۳ پروژه در زمینه اجرای طرح هادی روستایی و هشت پروژه نیز در زمینه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان به بهره برداری می رسد.

وی ابراز کرد: به منظور بهره گیری از ظرفیت ها، توانهای بالقوه فرهنگی، تاریخی واجتماعی نواحی روستایی، باید به تقویت بنیان های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تصریح کرد: بافت قدیمی روستاها با توجه به شرایط اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و فناوری زمان گذشته بوده و بدیهی است که با توجه به تحول شرایط زندگی در روستاها در گذر زمان و در عرصه های مختلف، بافت قدیم با زندگی امروزی هماهنگی لازم را نداشته باشد، به همین دلیل باید با اجرای طرح های هادی اصلاحاتی در آن بوجود آید تا بتواند شرایط مناسب زندگی را فراهم کند.

خواجه ای، تعداد اجرای طرح هادی درروستاهای بالای۲۰ خانوار را ۴۴۸ روستا اعلام کرد و گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۶۳.۷ درصد و در سطح کشور ۵۸ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی افزود: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی، حدود ۵۲ هزار واحد مسکونی معادل ۵۶ درصد در سطح استان مقاوم سازی شده است.

کد خبر: ۲۳۷٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha