۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
عدم ثباث قیمت کارخانه های سازه فولادی را با مشکل مواجه می کند
مدیر عامل شرکت مهندسی فولاد استن:

عدم ثباث قیمت کارخانه های سازه فولادی را با مشکل مواجه می کند

گرگان- محبی، مدیر عامل شرکت مهندسی فولاد استن گفت: زمانی که کارخانه ای قرارداد منعقد می کند در اجرای پروژه با توجه به عدم ثبات قیمت با مشکلاتی مواجه می شویم.

مجتبی محبی مهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سازه های فولادی برای توسعه و سرعت بخشیدن به کارهای ساخت و ساز در کشور جایگزین مناسب تری نسبت به بتن است.

مدیر عامل شرکت مهندسی فولاد استن با اشاره به اینکه سازه های فولادی مناسب برای ساخت و سازهای تجاری، صنعتی و مسکونی است، گفت: سازه های فولادی نسبت به بتن از حجم و کارایی مناسبت تری برخوردار است و در ساخت و سازی که از سازه فولادی استفاده شده، ساختمان استحکام و استاندارد بهتری برخوردار است.

محبی با بیان مشکلاتی که در حوزه کارخانه های سازه های فولادی وجود دارد، اظهار کرد: عدم ثبات قیمت در بازار های جهانی و تحریم های ظالمانه، این صنف را نیز مانند بسیاری دیگر از صنوف با مشکل مواجه کرده است.

مدیر عامل شرکت مهندسی فولاد استن گفت: زمانی که قراردادی امضا می کنیم در زمان اجرا تا تحویل پروژه شاهد افزایش قیمت ها هستیم و این مساله برای ما چالش های زیادی به همراه دارد.

محبی با بیان اینکه از لحاظ معدنی در صنعت سازه های فولادی وفور نعمت در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: تحریم ها سبب شده تا نتوانیم از معادنی که در کشور وجود دارد استفاده لازم را داشته باشیم و امیدواریم دولت مردان با سیاست ها و برنامه های که دارند شرایط را برای گسترش کار در این حوزه فراهم کنند.

وی یادآور شد: نحوه خرید بورسی یکی دیگر از مشکلات این حوزه است که انجمن سازه های فولادی به دنبال رفع این مشکلات است.

محبی در خاتمه تصریح کرد: گسترش سازه های فولادی در صنعت ساختمان و جایگزینی آن به جای بتن برای پیش برد برنامه های دولت در بخش مسکن مهر بسیار موثر است و سبب خواهد شد تا ساخت و سازها علاوه بر استاندارد سازی مناسب از سرعت بیشتری بهره مند باشد.

کد خبر: ۲۳۷٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha