۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
راه‌اندازی مراکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ۸ پایانه مرزی
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری اعلام کرد

راه‌اندازی مراکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ۸ پایانه مرزی

تیموری، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: مراکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هشت پایانه مرزی مرتبط با سفر زائران اربعین حسینی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: با توجه به اهمیت پایش سفرهای زائران اربعین حسینی به ویژه در مرزها و به منظور پایش تامین ناوگان حمل و نقل عمومی، تحلیل و رصد عبور و مرور و مدیریت عرضه و تقاضا و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هشت پایانه‌ مرزی مرتبط با زائران اربعین، مراکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همزمان با شروع طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی راه‌اندازی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: این مراکز به منظور بهره‌برداری از داده‌های سامانه‌های حمل و نقل هوشمند و با هدف پایش و رصد ناوگان حمل و نقل عمومی و شخصی و عبور و مرور زائران اربعین از هشت مرز عبور زائران اربعین حسینی تشکیل شده‌ است.

تیموری استفاده از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سامانه‌های هوشمند در راستای ارائه گزارش‌های تحلیلی و ترافیکی به لحظه برای برنامه‌ریزی بهینه جهت مدیریت سفرهای زائران را از اهداف راه‌اندازی و ایجاد مراکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد.

به گفته وی این مراکز در مرزهای خروجی ایران به سمت کشور عراق در مرزهای شهید سلیمانی(مهران) در استان ایلام، شلمچه و چذابه در استان خوزستان، خسروی در استان کرمانشاه، تمرچین در استان آذربایجان غربی و باشماق در استان کردستان راه اندازی می شود.

وی همچنین از راه اندازی این مراکز در مرزهای میرجاوه و ریمدان در سیستان و بلوچستان به عنوان مرزهای ورودی زائران کشور پاکستان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از فعالیت شبانه‌روزی این مراکز با بهره‌گیری از به‌روزترین امکانات سخت‌افزاری خدمات پایش و کنترل ناوگان و زائران خبر داد و گفت: فعالیت مراکز مذکور به صورت شبانه روزی و کارشناسان متخصص آموزش‌دیده در طول دوره طرح در شیفت‌های مستمر و در تمامی ساعات با بهره‌گیری از به روزترین امکانات سخت‌افزاری شامل تصاویر زنده دوربین‌های نظارتی و پهپادی و اطلاعات تردد در مسیرهای منتهی به مرزها، نسبت به ارائه خدمات پایش و کنترل تردد ناوگان و زائران اربعین حسینی زیر نظر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های یادشده در مجموعه اداره مدیریت راه‌های استان اقدام می‌کنند.

تیموری افزود: برای این منظور از سامانه‌های مدیریت تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری، مدیریت ناوگان راهداری مجهز به ردیاب، مدیریت سوانح و حوادث حمل و نقل جاده‌ای، داده‌کاوی پلاک‌خوان، ترددشماری و مدیریت وضعیت برخط استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: با فعالیت مراکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هشت پایانه مرزی، گزارش روزانه شامل آخرین وضعیت تردد از مرزها، آخرین اطلاعات مربوط به رؤیت پلاک‌ در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی، گزارش تعداد وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌ها، رصد صورت وضعیت صادره از پایانه‌های مرزی و گزارش آخرین وضعیت ناوگان راهداری مجهز به ردیاب در محورهای منتهی به مرز تهیه می‌شود.

کد خبر: ۲۳۷٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha