۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
محدودیت واردات اسیدبنزوئیک با افزایش تولید داخل

محدودیت واردات اسیدبنزوئیک با افزایش تولید داخل

مدیرکل دفتر شیمیایی و پلیمری وزارت صمت گفت: اگر تولید اسیدبنزوئیک به لحاظ کمی و کیفی و به لحاظ قیمتی توسط واحدهای تولیدی قدیم و جدید مناسب و محرز شود، این تعرفه را در محدودیت واردات قرار خواهیم داد.

به گزارش بازار، محسن صفدری مدیرکل دفتر شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کالایی به نام اسید بنزوئیک در حدود یک تا دو سال در کارتابل فنی که معروف به مدیریت و محدودیت واردات است، قرار دادیم اما با توجه به اینکه یک واحد صرفا این محصول را تولید می کرد و صنایع پایین دست آن که رنگ و رزین متاثر از آن بود از لحاظ کیفیت و هم قیمت؛ تصمیم بر این شد که از کارتابل فنی خارج شود.

وی افزود: سال گذشته به علت اینکه این کالا تک پایه و در انحصار یک واحد تولیدی بود، از کارتابل فنی خارج کردیم.

صفدری ادامه داد: اخیرا یکی از واحدهای تولیدی در استان قم مراجعه ای برای تولید محصول داشت با مشاهده محصولات تولیدی، محرز شد که این واحد از لحاظ کیفیت شرایط لازم را داراست و هم از لحاظ کمیت احتمالا بتواند نیاز کشور را تامین کند.

مدیرکل دفتر شیمیایی و پلیمری وزارت صمت گفت: قیمت محصولات وارداتی که اغلب منشا آن چین است، پایین بوده البته به واحدهای مصرف کننده تاکید شد که روی قیمت، چالشی بوجود نیاید زیرا میزان مصرف این تعرفه در صنعت بالا نیست، دو واحد صنعتی روی اختلاف قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی درگیر این موضوع نشوند.

وی افزود: اگر به این یقین برسیم که این واحد تولیدی جدید و واحد تولیدی قبلی می توانند به لحاظ کمی و کیفی و هم به لحاظ قیمتی مناسب باشند، این کالا را در محدودیت واردات قرار خواهیم داد.

کد خبر: ۲۳۷٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha