۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
ارزآوری بالای صادرات سازه های فولادی | دچار خود تحریمی هستیم
عضو هیات مدیره انجمن سازه های فولادی مطرح کرد

ارزآوری بالای صادرات سازه های فولادی | دچار خود تحریمی هستیم

گرگان- بیدی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران، ضمن تاکید بر ارزش افزوده بالای صادرات سازه های فولادی، خواستار رفع موانع صادرات از سوی دولت شد.

امین بیدی، در گفتگو با خبرنگار بازار درباره اهمیت سازه های فولادی در اقتصاد کشور اظهار کرد: سه موضوع که از بحث های جدیِ انجمن است که باید پیگیری شود؛ نخستین مورد صادرات محصولات است زیرا ارزش افزوده بسیار بزرگی در صادرات سازه های فولادی داریم.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران افزود: خام فروشی فولاد حدود ۶۰ الی ۷۰ سنت است و تولید سازه فولادی در ایران حدود یک الی دو دلار اما می توان تا دو و نیم دلار آن را صادر کرد که مزیت بسیار زیادی برای اقتصاد ما دارد.

رئیس هیات مدیره شرکت حدید سازه پرند تصریح کرد: امروز ما در لیست هفت کشور برتر تولید کننده فولاد جهان قرار داریم و اگر بتوانیم تولید خود را از ۳۰ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن برسانیم می توانیم رتبه چهارم دنیا را به دست آوریم.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران اضافه کرد: نیاز است که زمینه صادرات سازه های فولادی برای بخش خصوصی فراهم شود و دولت موانعی که در این مسیر وجود دارد را بردارد که بزرگترین دغدغه ما هم همین موانع است.

بیدی با بیان این که یک بخش کوچک از مشکلات ما تحریم است، افزود: متاسفانه سال هاست که مشکل ما تحریم خارجی نیست بلکه خود تحریمی است. تغییر سیاست ها و موانعی که دولت در بخش خصوصی ایجاد می کند.

الزام قانونی سازه های فولادی در صنعت ساختمان رعایت شود

وی ادامه داد: سازه به عنوان یکی از بخش های اصلی در صنعت ساختمان که اکنون ارزش بسیار بالایی در سبد زندگی ما ایرانیان پیدا کرده شناخته می شود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه های فولادی ایران اظهار کرد: در واقع استاندارد نبودن سازه غیر از اینکه باعث ضرر اقتصادی شده، باعث صدمه به جان تمام مردم در حوادثی مثل زلزله می شود؛ در حالی که استاندارد اجباری آن پیاده سازی شده و اجرای آن را به طور جدی پیگیری می کنیم.

وی بیان کرد: طبق قوانین جمهوری اسلامی مجوز برای سازه غیراستاندارد ممنوع است و شهرداری ها نباید پایان کار بدهند و سایر دستگاه ها نیز نباید تایید فنی انجام بدهند، اما متاسفانه به این قانون لازم الاجرا یا استاندارد اجباری توجه ای نمی شود.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران گفت: این انجمن، عنوان نماینده صنف بزرگ و حجم زیادی از اشتغال است که ممکن است بیش از ۲۰۰ هزار نفر را در بخش های مختلف مشغل به کار کند و به طورجدی پیگیری خواهیم کرد تا با اجرای قوانین مصوب به پویایی بیشتر این صنف کمک کنیم.

بیدی یادآور شد: وقتی که کشوری هستیم که هشتمین تولید کننده برتر فولاد جهان هستیم، عدم استفاده این محصول در تولید سازه خیلی بی معنی است؛ سرعت، امنیت و کیفیت ساخت سازه با بتن غیر قابل مقایسه است ولی متاسفانه مقامات دولتی ما با توضیحاتی که در بتن داده شده است در دام ساخت اسکلت های بتنی افتاده اند درحالی که هیچ وقت نمی تواند استاندارهای درست را پاس کند زیرا بتن در محل فرآوری می شود و تحت تاثیر عوامل مختلف در حال اجراست.

رئیس هیات مدیره شرکت حدید سازه پرند تصریح کرد: در کشوری که کمبود آب دارد استفاده از بتن که ۱۰ برابر فلز آب استفاده می کند معقولانه نیست و اگر این مسئله را بیان کنیم مقامات دولتی حتما در بخش جهش مسکن که چهار میلیون واحد در چهار سال است حتما از فلز استفاده خواهند کرد.

کد خبر: ۲۳۷٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha