۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
سبکی و مقاومت بالا؛ دو عامل اصلی نفوذ پلیمرها به جای فلزات در صنعت لوازم خانگی
مجری سمینار کمپاندهای پلیمری در صنعت لوازم خانگی:

سبکی و مقاومت بالا؛ دو عامل اصلی نفوذ پلیمرها به جای فلزات در صنعت لوازم خانگی

فاتحی مدیر عامل شرکت دانش بنیان در حوزه لوازم خانگی با اشاره به نقش پررنگ پلیمرها گفت: پلیمرها به دلیل مزایایی مثل سبکی و مقاومت بیشتر در برابر خوردگی، جای فلزات را در صنعت لوازم خانگی عملا گرفته اند.

بازار؛ گروه صنعت: اولین سمینار کمپاندهای پلیمری در صنعت لوازم خانگی صبح امروز در محل سالن همایش صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

در صنعت لوازم خانگی پلیمرها جای فلزات را گرفته است

در این مراسم فعالان صنعت لوازم خانگی به انتظارات خود از شرکت های دانش بنیان برای انتقال دانش به صنعتگران این بخش پرداختند. در ادامه نیز «عباس فاتحی» مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناور آمیزه پیشرفته در ابتدا به مشکلات و موانع پیش روی شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: موانع پیش روی دانش بنیان ها بسیار زیاد است و مستلزم حمایت های ویژه است.

فاتحی با اشاره به نقش حیاتی کمپاندهای پلیمری در صنعت لوازم خانگی گفت: همانطور که می دانید قبلا در این صنعت فلزات بود و الان پلیمرها به راحتی جای فلزات را گرفته است.

اصلی ترین مزایای پلیمرها نسبت به فلزات

وی خاطر نشان کرد: از اصلی ترین مواردی که موجب شده پلیمرها جای فلزات را در صنعت لوازم خانگی بگیرد در واقع به مزایای پلیمرها نسبت به فلزات بر می گردد.

فاتحی افزود: از جمله این مزایا می توان به پایین تر بودن هزینه پلیمرها، سبک تر بودن، مقاومت بیشتر پلیمرها نسبت به فلزات در برابر خوردگی، داشتن خواص عایق الکتریکی، قابلیت شکل دهی پلیمرها به انواع مختلفی از اشکال و غیره اشاره کرد. لذا می توان اینگونه گفت که پلیمرها تقریبا جای فلزات را در صنعت لوازم خانگی می گیرند.

این تولید کننده همچنین اظهار داشت: مساله مهم دیگر در خصوص پلیمرها این است که استفاده از این محصولات به تنهایی در لوازم خانگی امکان پذیر است و برای کاربردهای بسیاری به کار گرفته می شود.

فاتحی افزود: در واقع استفاده از کامپاندهای پلیمری در اکثر موارد مزایایی از جمله «کالر مچینگ» را نسبت به پلیمرها به تنهایی ارائه می دهد. ضمن اینکه هزینه ها را کاهش می دهد.

گفتنی است بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان های مربوطه و فعالان بخش، صنعت لوازم خانگی بعد از خودرو سازی دومین صنعت پیشرو و موثر در اقتصاد ایران است و سالانه گردش مالی حدود ۶ میلیارد دلار دارد. ضمن اینکه ارزش افزوده حدود ۱۵درصد توسط صنعت لوازم خانگی ایجاد می شود.

کد خبر: ۲۳۷٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha