۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
آغاز مجدد ریزش ارزش روبل روسیه در برابر دلار + تحلیل تکنیکال
تحلیل بازار فارکس؛

آغاز مجدد ریزش ارزش روبل روسیه در برابر دلار + تحلیل تکنیکال

علیرغم افزایش سه روزه و ممتد ارزش روبل در برابر دلار آمریکا، ارز رسمی روسیه روند صعودی خود در برابر دلار را متوقف کرده و نرخ جفت ارز دلار/روبل به ۹۵.۳ افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرغم افزایش سه روزه و ممتد ارزش روبل در برابر دلار آمریکا، ارز رسمی روسیه روند صعودی خود در برابر دلار را متوقف کرده و نرخ جفت ارز دلار/روبل به ۹۵.۳ افزایش یافت.

نرخ برابری جفت ارز روبل/دلار تا واپسین ساعات روز چهارشنبه به ۹۵ کاهش یافته بود و با اینحال، انتشار گمانه زنی هایی مبنی بر ادامه احتمالی سیاست افزایش نرخ بهره بانکی به منظور مقابله با روند رو به رشد مجدد تورم در آمریکا از سوی فدرال رزرو، به تقویت شاخص دلار و در نتیجه، ریزش ارزش ارزهای دیگر در برابر ارز رسمی آمریکا انجامید.

شاخص دلار در پی انتشار بخشی از دستور کار فدرال رزرو برای جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در ماه آگوست که در آن، به احتمال افزایش نرخ بهره بانکی اشاره شده بود، به بالاترین حد دو ماهه اخیر خود یعنی ۱۰۳.۴۰ افزایش یافت.

تحلیل تکنیکال دلار/روبل

آغاز مجدد ریزش ارزش روبل روسیه در برابر دلار + تحلیل تکنیکال

خرس‌های بازار روبل خط نزولی دوجی روز دوشنبه را تقویت کرده و RSI (۱۴) را به محدوده اشباع خرید کشاندند.

با این حال، ۲۱-DMA روزه و یک خط حمایت شیب‌دار ترسیم شده از ۳۱ می، نزدیک به ترتیب نزدیک به ۹۴.۲۰ و ۹۳.۹۰ قرار دارند که از سقوط فوری جفت USD/RUB جلوگیری می کنند.

با این کار، روبل روسیه احتمالاً به پایین ترین سطح روز دوشنبه یعنی حدود ۹۷.۰۰ بازمی گردد، اما هرگونه صعود بالاتر از این سطح نیازمند عبور نرخ از ۱۰۰.۰۰ است. در همین حال، شکست نزولی نرخ ۹۳.۹۰ می تواند به سرعت جفت USD/RUB را به سمت بالاترین حد نوسان اواخر جولای در محدوده ۹۲.۰۰ برساند.

کد خبر: ۲۳۷٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha