۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
رشد ۵ برابری سودآوری شرکت الحاوی
بررسی وضعیت نماد دحاوی

رشد ۵ برابری سودآوری شرکت الحاوی

رشد ۵ برابری سودآوری شرکت الحاوی در یک سال گذشته و درخواست افزایش سرمایه حاصل از سود انباشته همزمان با اعلام جریمه گران‌فروشی شرکت مرتبط است.

بازار؛ گروه بورس: معاملات شرکت داروسازی الحاوی با نماد دحاوی ۲۴ مرداد به دلیل معاملات مشکوک از سوی ناظر بورس متوقف شد درست در همان زمانی که خبر جریمه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی این شرکت توسط تعزیرات و بعد تعطیلی خود خواسته شرکت رسانه ای شد.
داستان از این قرار است که سازمان غذا و دارو روز سه‌شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد بود که شرکت داروسازی الحاوی ۲۲۰ میلیارد تومان گران‌فروشی کرده و به پرداخت جریمه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان تعزیرات حکومتی متهم شده است.
یک روز بعد از جریمه مدیرعامل الحاوی نوشته بود که: «با وجود تلاش بی‌دریغ این شرکت جهت تأمین کمبودهای دارویی، همه فعالیت‌های این شرکت ۵۵ ساله از تاریخ ۲۴ مرداد تعطیل شده و تمامی پرسنل (حدود ۵۰۰ نفر) تعدیل می‌شوند.»
اما وضعیت مالی این شرکت چگونه است؟ الحاوی در سه ماهه فصل بهار به ازای هر سهم حدود ۷۰ تومان سود ساخته است.
در حالی که این سهم در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم کمتر از ۱۵ تومان سود ساخته بود و حتی در سه ماهه نخست ۱۴۰۰ به ازای هر سهم حدود ۸ تومان سود ساخته بود.
پیش از حاشیه های مربوط به جریمه و تعطیلی هیات مدیره شرکت درخواست افزایش سرمایه ۳۶ میلیارد تومانی حاصل از سود انباشته کرده تا سرمایه شرکت از ۱۰۸ میلیارد تومان به ۱۴۴ میلیارد تومان برسد که ناظر هم این موضوع را تایید کرده است.
به دلیل رشد ۵ برابری سودآوری شرکت الحاوی نماد دحاوی در یک سال گذشته بیش از ۱۳۲ درصد بازدهی ثبت کرده و حتی در سه ماهه گذشته که شاخص کل بورس روندی نزولی داشته در یک کانال نوسان داشته، به طوری که در سه ماهه هم بازدهی مثبت ثبت کرده است.
با توجه به اینکه وضعیت سودآوری شرکت الحاوی حکایت از این دارد که تقریبا در یکسال گذشته بیشتر از ۵ برابر رشد سودآوری داشته در حالی که بسیاری از شرکت های دارویی به دلیل گرانی مواد اولیه، کمبود تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه و... تغییری در سودآوری نداشته اند.
بنابراین در مقطع کنونی سیاست های مدیران این شرکت می تواند روی وضعیت معاملات این نماد و حتی سود و زیان سهامداران خرد تاثیر بگذارد.

کد خبر: ۲۳۷٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha