۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
راهکارهای دولت چین برای تحقق اهداف اقتصادی

راهکارهای دولت چین برای تحقق اهداف اقتصادی

نخست وزیر چین در دومین نشست سالانه شورای دولتی راهکارها و اقدامات این کشور برای رسیدن به توسعه و اهداف اقتصادی را تشریح کرد.

به گزارش بازار، لی‌کیانگ؛ نخست وزیر چین تاکید کرد که دولت تمام تصمیم‌ها و تدابیر اقتصادی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را اجرا می‌کند و به دنبال حفظ ثبات و برقراری هماهنگی میان همه سیاست‌های کشور است.

وی همچنین بر اهمیت گسترش تقاضای داخلی و اجرای سیاست‌های حامی سرمایه‌گذاری و نیز افزایش سرمایه‌گذاری خصوصی تاکید کرد.

لی افزود که این تلاش‌ها باید مبتنی بر ایجاد یک نظام صنعتی مدرن، به روزرسانی صنایع صنعتی از طریق فناوری‌ها و مدل‌های جدید تجاری، گسترش توسعه در صنایع راهبردی نوظهور و دیجیتالی شدن بخش تولید باشد.

نخست وزیر چین بر تعمیق اصلاحات از جمله اجرای دور جدیدی از اصلاحات در شرکت‌های دولتی، بهبود شرایط کسب و کار شرکت‌های خصوصی، بهینه‌سازی ساختار تجارت خارجی، جذب و استفاده بهتر از سرمایه خارجی تاکید کرد.

وی همچنین توسعه هماهنگ مناطق شهری و روستایی از طریق اجرای راهبردهای جدید شهرسازی و احیای مناطق روستایی و تثبیت دستاوردهای خروج از فقر را مورد تاکید قرار داد.

لی گفت که باید برای بهبود زندگی مردم از راه تقویت کمک‌های اجتماعی و ایجاد کانال‌های بیشتر اشتغال تلاش کرد و بر لزوم جلوگیری و کاهش فجایع و نظارت بر امنیت تولید تاکید کرد.

کد خبر: ۲۳۷٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha