۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶
مطالبات گندمکاران به تعویق افتاده است | خرید ۹.۶میلیون تن گندم
رئیس بنیاد گندمکاران کشور در گفتگو با بازار:

مطالبات گندمکاران به تعویق افتاده است | خرید ۹.۶میلیون تن گندم

تهران- هاشمی، رئیس بنیاد گندمکاران کشور از تعویق در پرداخت مطالبات گندم کاران خبر داد و گفت: میانگین ۶۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده است.

عطاالله هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه میزان گندم خریداری شده از مرز ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تن گذشت گفت: این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۴۳ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز نزدیک ۱۲۰ درصد افزایش داشته و حتی امیدوار هستیم که تا آخر فصل خریدگندم که به صورت خرده ریز کماکان ادامه داشته و حدودا اواسط شهریور به اتمام می ‌رسد. از مرز ۱۰ تن عبور کنیم.

رئیس بنیاد گندمکاران کشور با بیان اینکه در سامانه خرید GTC تمام مشخصات کشاورزان ثبت شده همراه میزان گندمی که تحویل داده اند و از طریق شماره حساب سیبا پول خرید گندم واریز می‌شود، افزود: گرچه کشاورزان ناراضی هستند و گلایه دارند که هنوز مطالباتشان در طرح خرید تضمینی گندم به حساب ‌هایشان وارد نشده زیرا طبق قانون پس از ۲۴ ساعت از خرید گندم پول به حساب گندمکاران وارد شود البته نزدیک ۴۰ درصد پول گندم تحویلی پرداخت شده دولت به کشاورزان ۶۰ درصد میزان خرید را بدهکار است.

رئیس بنیاد گندمکاران کشور با بیان اینکه به سازمان برنامه و بودجه، دولت، بانک ها و سایر مراجعی که در این خصوص باید تصمیم بگیرند فشار وارد کرده ایم که امیدوار هستیم به زودی بتوانیم نتیجه ‌ای بگیریم گفت: دولت قول داده تا پیش از هفته آینده قسمت بزرگی از مطالبات پرداخت شود اما صحت و سقم این مطلب پس از یک هفته مشخص خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه کشاورزان از مقدار خرید تضمینی گندم ناراضی بودند و حالا پرداخت مطالباتشان هم اینطور به مشکل خورده و با توجه به آغاز کشت گندم در نواحی سردسیر به نقدینگی نیاز دارند، ابراز کرد: فصل کشت از در استان‌های سردسیر از ۲۰ روز دیگر آغاز خواهد شد برای تامین نقدینگی و نیازهای مرحله کاشت و نهاده‌ها کشاورزان احتیاج به پول دارند وضعیتی که پیش آمده اکثر کشاورزان دستشان خالی است و این می ‌تواند برای تولید سال آینده اثر سوئی داشته باشد.

کد خبر: ۲۳۷٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • داود IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      13 2
      من ی کشاورز هسم باهزار بدبختی زندگیم رو میچرخونم دولت باچه حسابی از من پول بیمه کسر میکنه تورو خدا خجالت بکشین بسه دیگه
    • دوست BR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
      1 0
      وام سلف گرفتم خرج کشاورزیم کردم وام سر رسید شده هر روز کلی جریمه روش میاد پول ما هم دست دولت،