۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
تاکید رئیس مجلس بر اهمیت گواهی صرفه‌جویی انرژی
در جلسه با فعالان بازار سرمایه مطرح شد

تاکید رئیس مجلس بر اهمیت گواهی صرفه‌جویی انرژی

رئیس مجلس انتشار گواهی صرفه‌جویی انرژی در بورس انرژی را راهکاری بلند مدت برای رفع ناترازی دانست و گفت: برای رفع مشکل انرژی به دنبال راه حلی کوتاه مدت نباشیم که در آینده به مشکل برخورد کنیم.

به گزارش بازار، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز با فعالان بازار سرمایه گفت: نگرانی در نظام حکمرانی و مدیریت بخش انرژی وجود دارد و باید برای مسائل بازار سرمایه راه حل‌هایی داشته باشیم و نیاز به تصمیم شجاعانه و سخت است که باعث می‌شود ناترازی‌های بخش‌های مختلف آب، برق، گاز، بودجه، بانک و صندوق‌های سرمایه‌گذاری حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود : نگرانی در نظام حکمرانی و مدیریت بخش انرژی وجود دارد و باید برای مسائل بازار سرمایه راه حل‌هایی داشته باشیم و نیاز به تصمیم شجاعانه و سخت است که باعث می‌شود ناترازی‌های بخش‌های مختلف آب، برق، گاز، بودجه، بانک و صندوق‌های سرمایه‌گذاری حل شود.

وی ضمن درخواست از فعالان بازار برای ارائه راهکارهای کاهش شدت مصرف انرژی گفت: برای رفع مشکل انرژی به دنبال راه حلی کوتاه مدت نباشیم که در آینده با افزایش تولید و ظرفیت شرکت‌ها باز هم به مشکل برخورد کنیم. به طور مثال یک راهکار بلند مدت انتشار گواهی صرفه‌جویی انرژی که از طریق بورس انرژی پیگیری می‌شود.

قالیباف در پایان در این جلسه که با محوریت خوراک واحدهای پتروشیمی برگزار می‌شد عنوان کرد: باید گره‌های قانونی حل شود و بازگشت به فرمول خوراک خواسته مجلس است، ما باید نظام عرضه و تقاضا را بپذیریم و از سویی شرکت‌ها هم باید به قوانین احترام بگذارند.

کد خبر: ۲۳۷٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha