۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
الزام فعالان اقتصادی به دریافت شناسه یکتا از شهریور

الزام فعالان اقتصادی به دریافت شناسه یکتا از شهریور

زمینه فنی برای صدور شناسه یکتا برای همه فعالان اقتصادی و کنار گذاشتن مجوزهای کاغذی آماده شده‌ است و از شهریور ماه آتی فراخوان عمومی برای دریافت شناسه یکتا و رسمی شدن همه فعالان اقتصادی آغاز خواهد شد.

به گزارش بازار، مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب‌وکار طی اطلاعیه‌ای از آماده شدن زمینه فنی برای صدور شناسه یکتا برای همه فعالان اقتصادی و کنار گذاشتن مجوزهای کاغذی خبر داد.

بر این اساس اعلام شد: در اجرای ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی زمینه فنی برای صدور شناسه یکتا برای همه فعالان اقتصادی و کنار گذاشتن مجوزهای کاغذی آماده شده‌است و از شهریور ماه آتی فراخوان عمومی برای دریافت شناسه یکتا و رسمی شدن همه فعالان اقتصادی آغاز خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: در تاریخ ۱۵ مردادماه سند فنی برای همه مراجع صدور مجوز ارسال شده است و انتظار می‌رود حداکثر تا ۲۷ مردادماه کار پیاده‌سازی آن به پایان برسد.

مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب‌وکار اعلام کرد: رسمی کردن همه فعالان اقتصادی بخشی از کلان پروژه اقتصادی دولت بنام «حکمرانی بر تراکنش‌های ریالی» است که با اجرای آن، فعالیت‌های زیرزمینی و قاچاق عملاً حذف و بسیار دشوار خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۷٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha