۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
۳۳۰۰ میلیارد ریال صرف خرید محصولات کشاورزی در گیلان شد
مدیر تعاون روستایی گیلان:

۳۳۰۰ میلیارد ریال صرف خرید محصولات کشاورزی در گیلان شد

رشت - مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: امسال سه هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال برای خرید توافقی، تضمینی، مباشرتی و حمایتی محصولات کشاورزی توسط شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی استان صرف شده است.

به گزارش بازار،رامین گیلانشاهی خاطرنشان کرد: مقدار خرید و فروش توافقی محصولات کشاورزی از جمله گوشت مرغ، شیر، گوشت قرمز، تخم مرغ  ۱۳۶ هزار و ۷۱۳ تن به ارزش دو هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال است.

وی با بیان این که محصول برنج گیلان نیز ۱۳۳ تن به ارزش افزون بر ۲۴ میلیارد ریال از تولید برنج استان به صورت توافقی از شالیکاران خریداری شده است، اضافه کرد: ۱۰۴ هزار و ۴۶۵ تن آرد روستایی، شهری و خانه پزی در قالب طرح کاردکس توسط شبکه تعاونی های روستایی استان توزیع شد.

گیلانشاهی بیان داشت: در راستای تبادلات بین استانی محصولات شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی، ۶۴ تن پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی تولیدی مناطق غرب و جنوب کشور در سطح فروشگاه های تعاونی روستایی توزیع شده است.

وی اظهار داشت: دو هزار و ۴۳ تن برگ سبز درجه یک و دو در مجموع به ارزش افزون بر ۵۴ میلیارد ریال توسط کارخانجات چایسازی تحت پوشش شبکه مورد نظر سازمان تعاون روستایی از کشاورزان چایکار خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان خاطرنشان کرد: امسال با هدف حمایت از پرورش دهندگان کرم ابریشم، ۹ هزار و ۵۳ کیلوگرم پیله ابریشم توسط شبکه تعاون روستایی به ارزش شش هزار و ۶۳۱ میلیون ریال توسط مراکز خرید لنگرود و شفت از کشاورزان نوغاندار استان خریداری شده است.

وی بیان داشت: مقدار کل خرید و فروش محصولات و توزیع اقلام مایحتاج اعضای تعاونی های تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۲۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

کد خبر: ۲٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha