۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
تراز تجاری مثبت در دوران تحریم بیانگر توانمندی منطقه آزاد ارس است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

تراز تجاری مثبت در دوران تحریم بیانگر توانمندی منطقه آزاد ارس است

تبریز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: تراز تجاری مثبت در دوران تحریم بیانگر توانمندی منطقه آزاد ارس است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن نریمان امروز در نشست با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد ارس گفت: تراز تجاری مثبت بیش از ۳۶۰ میلیون دلار در سال گذشته با شدیدترین فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها بیانگر توانمندی ارس در زمینه های مختلف تولیدی و صادراتی است.

وی با تاکید بر استعدادها و ظرفیت های اقتصادی بالقوه و بالفغل ارس گفت: شاخص های اقتصادی سبز ارس نتیجه تلاش های بی وقفه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بوده و قطعا با حمایت های بیشتر شاهد نقش آفرینی ویژه این منطقه آزاد در کمک به اقتصاد ملی خواهیم بود.

وی یاداور شد: منطقه ازاد ارس با داشتن ظرفیت های منحصر به فرد در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی در کنار توانمندی های لجستیک و ترانزیتی و با در اختیار داشتن تنها مرز زمینی مشترک ایران و اتحادیه اوراسیا در زون نوردوز خود می تواند به مرکز ترانزیت زمینی ایران- اوراسیا به عنوان ارزان ترین و سریع ترین نوع ترانزیت کالا در قالب کریدور شمال-جنوب تبدیل شود و موثرترین منطقه در مراوده با اتحادیه اقتصادی اوراسیا باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد ارس در پایان گفت: ارس، امروزه نه تنها صاحب عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران به جهت فعالیت صنایع مختلف تولید، کشاورزی و ... و با سرمایه گذاری هوشمندانه در کشاورزی گلخانه ای، توانسته است از ۱۰۶ هکتار سطح زیرکشت گلخانه های خود  بیش از ۳۵ میلیون دلار محصول صادراتی  برداشت کند.

کد خبر: ۲۳٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha