۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
تبریز در وضعیت قرمز آبی
یادداشت؛

تبریز در وضعیت قرمز آبی

تبریز- «دو هفته ای می شود که تبریز در وضعیت قرمز آبی قرار گرفته است و انگار قرار نیست روزهای بدون آب در چله تابستان تمام شود» این جمله بخشی از یادداشت طاهر خیری فعال رسانه ای برای بازار است.

طاهر خیری؛ بازار: دو هفته ای می شود که تبریز در وضعیت قرمز آبی قرار گرفته است. انگار قرار نیست روزهای بدون آب در چله تابستان تمام شود و تبریزی ها باید رنج بی آبی را تحمل کنند.قطعی مکرر و طولانی مدت آب در برخی مناطق شهری و افت فشار در مناطق دیگر طی روزهای اخیر شهروندان تبریزی را کلافه کرده است.

کاهش بارندگی و خشکسالی، سطح آب رودخانه ها و سدها را کاهش داده است.این معضل تامین آب برای مصارف روزمره مردم را با مشکل مواجه کرده است.شهروندان از وضعیت پیش آمده نگران هستند و نمی دانند آیا روزهای بی آبی تداوم خواهد داشت یا نه.

تابستان امسال برای مردم تبریز طاقت فرسا شده است. گرمای هوا و بی آبی از یک طرف و بدقولی مسئولان شرکت آب و فاضلاب از طرف دیگر آستانه تحمل تبریزی ها را پایین آورده است. قطع پی در پی آب در برخی مناطق شهر از جمله باغمیشه، رشدیه، ولی امر، عباسی، نصر، ولیعصر و... گلایه و اعتراض مردم را به همراه داشت به طوریکه تعدادی از شهروندان شهرک باغمیشه به خیابان آمده و خواستار پاسخگویی مسئولان شدند.

قطع آب برای چند ساعت در هر روز زندگی عادی شهروندان را مختل کرده است و آنان نمی دانند وضعیت پیش آمده را چطور مدیریت کنند تا بهداشت و سلامت شان به خطر نیافتد.پاسخگو نبودن مسئولان به افکار عمومی در قبال وضعیت بی آبی و عذرخواهی نکردن آنان نمک به زخم مردم پاشیده است.

ساعت ها بی آبی در چند روز اخیر پای تانکرها را به برخی از محلات تبریز از جمله باغمیشه و ولیعصر باز کرد.تصاویر و فیلم های منتشر شده در فضای مجازی توزیع آب با تانکر و صف کشیدن مردم را نشان می دهد. بی آبی حتی مردم را مجبور کرد به استفاده از آب معدنی پناه ببرند به طوری که در فروشگاه ها و سوپرمارکت های برخی از مناطق شهری آب معدنی تمام شده بود.

در روزهای بی آبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مدام قول کاهش قطع آب و حل مشکل طی دو سه روز آینده می داد. نه تنها مشکل حل نشد بلکه از یک هفته هم فراتر رفت.آنچه ماند بدعهدی و بدقولی مسئولان آبفا بود که شهروندان تبریزی بیش از ده روز است که با بی آبی کلنجار می روند.

از طرف دیگر اطلاع رسانی ضعیف مسئولان آبفا از زمان قطع و وصل آب مناطق مختلف تبریز باعث شد مردم در برنامه ریزی های زندگی خود دچار مشکل شوند و سردرگم باشند.حتی نمایده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز با انتقاد از وضعیت پیش آمده خواستار حل مشکل تامین آب شهروندان شد.

واقعیت این است که وقت کشی و وعده امروز و فردا کردن مسئولان مشکل بی آبی را تداوم و وضعیت قرمز تنش آبی در تبریز را سفید نکرده است.

آیا اولتیماتوم استاندار آذربایجان شرقی خطاب به مسئولان آب و فاضلاب خط پایانی بر مشکل بی آبی شهروندان تبریزی خواهد بود و مردم با خیال راحت آب مصرف می کنند. آیا با عزل مدیران ناکارآمد مشکل تنش آبی حل خواهد شد. آیا؟

کد خبر: ۲۳۷٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha