۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
مایحتاج استان سمنان از شرکت های دانش بنیان تامین می شود
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان:

مایحتاج استان سمنان از شرکت های دانش بنیان تامین می شود

شاهرود- نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از اجرای طرح تامین اقلام و مایحتاج مورد نیاز دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی استان از ساخته ها و محصولات شرکت های دانش بنیان خبر داد.

محسن نظری در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه طرح تامین مایحتاج مورد نیاز بخش دولتی و خصوصی استان سمنان از شرکت های دانش بنیان اجرایی می شود، تاکید کرد: یکی از رویکرد های سال جاری ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان سمنان همرسانی بین محصولاتی است که دانش بنیان ها و فناور آنها را ساخته و نیاز ادارات و بخش های خصوصی و ... استان را تامین کنند.

وی افزود: یکی از کارکرد های ستاد دانش بنیان در استان سمنان نیز سوق دادن محصولات تولیدی دانش بنیان های استان به سمت نیازهای ادارات و بخش های خصوصی و ... است تا بتوانیم بازار مورد نیاز شرکت های فناوری و دانش بنیان را تامین کنیم.

دبیر شورای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان سمنان ادامه داد: برای مثال یک شرکت دانش بنیان در حوزه امنیت شبکه اقداماتی را صورت می دهد از سوی دیگر یک کارخانه نیازمند ارتقای امنیت وب سایت فروش خود است لذا از امکانات شرکت های دانش بنیان درون استان برای این منظور استفاده خواهد شد.

نظری با اشاره به مهمترین محصولاتی که شرکت های دانش بنیان در استان سمنان عرضه کرده اند، گفت: حوزه بهینه سازی مصرف انرژی یکی از بخش هایی است که شرکت های دانش بنیان در آن ورود خوبی در سراسر استان داشته اند.

وی با بیان اینکه دانش بنیان هایی که می توانند در بهینه سازی مصرف انرژی کار کنند، در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استانداری سمنان معرفی شدند و استاندار سمنان نیز دستور استفاده از این محصولات دانش بنیان در دستگاه های اجرایی را داده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان همچنین بیان کرد: مقرر شد تا این طرح در ابتدا به صورت پایلوت در مجموعه استان سمنان با محوریت مصرف بهینه انرژی اجرا شود تا باعث رونق مضاعف محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان شود.

به گزارش بازار، مهمترین مشکل دانش بنیان های مستقر در استان سمنان فقدان بازار فروش و خدمات است لذا دولت تلاش دارد تا با این اقدام بخشی از مشکلات این نوع شرکت ها در بخش بازار را کاهش دهد.

کد خبر: ۲۳۷٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha