توئیتر دسترسی به تارنمای رقبا را کند کرده است

توئیتر دسترسی به تارنمای رقبا را کند کرده است

شبکه اجتماعی توئیتر (با نام جدید ایکس) دسترسی به محتوای تارنماهای رویترز، نیویورک تایمز و همچنین رقبای خود مانند بلواسکای، فیس‌بوک و اینستاگرام را با تاخیر همراه کرده است.

به گزارش بازار، شبکه اجتماعی توئیتر (با نام جدید ایکس) دسترسی به محتوای تارنماهای رویترز، نیویورک تایمز و همچنین رقبای خود مانند بلواسکای، فیس‌بوک و اینستاگرام را با تاخیر همراه کرده است.

واشنگتن پست با استناد به آزمایش‌هایی که روز سه‌شنبه انجام داد، اعلام کرد که کلیک کردن روی پیوند توئیتر به یکی از تارنماهای آسیب‌دیده با تأخیر حدود پنج ثانیه ای قبل از بارگیری صفحه وب همراه شد. رویترز هم در آزمایش هایی که انجام داد شاهد تاخیر مشابهی بود.

در اواخر بعد از ظهر سه شنبه، به نظر می رسید توئیتر تاخیر را حذف کرده است. زمانی برای پیگیری با توئیتر تماس گرفته شد، تایید کرد که تاخیر حذف شده است اما توضیح بیشتری نداد.

ایلان ماسک که در ماه اکتبر توئیتر را خریداری کرد، قبلاً به سازمان‌های خبری و روزنامه‌نگارانی که درباره شرکت‌های او از جمله تسلا و اسپیس‌ایکس گزارش‌های نقادانه داشتند، انتقاد کرده بود. توئیتر قبلاً کاربران را از ارسال لینک به شبکه های اجتماعی رقیب منع کرده بود.

رویترز نتوانست زمان دقیقی را درباره آغاز تاخیر بارگذاری برخی تارنماها توسط توئیتر را تعیین کند.

یکی از کاربران در هکرنیوز، (تارنمایی با موضوع فناوری) در مورد این تاخیر نوشت که توئیتر در ۴ اوت شروع به به تاخیر انداختن پیوندهای نیویورک تایمز کرد. در آن روز، ماسک از پوشش این نشریه از آفریقای جنوبی انتقاد و آن را متهم به حمایت از نسل کشی کرد.

رویترز هیچ مدرکی دال بر ارتباط این دو موضوع ندارد.

سخنگوی نیویورک تایمز گفت که در مورد تاخیر پیوند ها توضیحی از توئیتر دریافت نکرده است.

این سخنگو روز سه شنبه گفت: در حالی که ما دلیل اعمال این تأخیر زمانی را نمی دانیم، نگران فشارهای هدفمندی هستیم که به دلایل نامشخص به هر سازمان خبری اعمال شود.

سخنگوی رویترز هم گفت: ما از گزارش واشنگتن پست مبنی بر تاخیر در باز کردن پیوندهای رویترز در توئیتر مطلع هستیم. ما در حال بررسی این موضوع هستیم.

بلواسکای، رقیب توئیتر که یکی از بنیانگذاران این شرکت یعنی جک دورسی را در هیئت مدیره خود دارد اظهار نظری نکرده است.

متا هم که مالک فیس بوک و اینستاگرام است، درباره این موضوع اظهار نظر نکرد.

کد خبر: ۲۳۷٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha