۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
۱۵۰ هزار شغل از محل اعتبار اشتغالزایی بودجه ایجاد شده است
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس:

۱۵۰ هزار شغل از محل اعتبار اشتغالزایی بودجه ایجاد شده است

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید گفت: براساس گزارش وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از محل ۴۶ همت سال ۱۴۰۰ که بخش عمده آن در سال ۱۴۰۱ پرداخت شده بود حدود ۱۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.

به گزارش بازار، سیدشمس الدین حسینی در تشریح نشست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: از بودجه سال ۱۴۰۰ در نگرش به منابعی که دولت برای اشتغال تخصیص می‌دهد، تغییر ایجاد شد در واقع پیش از این، این منابع محدود بودند و به صورت کمک ارائه می‌شدند، اما در بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این موضوع متحول شد و در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز تداوم پیدا کرد، در واقع این منابع از «کمک» به «تسهیلات» تغییر شکل پیدا کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ در مجموع حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان دولت در این زمینه تجهیز کرد و حدود ۴۶ همت تسهیلات پرداخت شد اگر چه در سال ۱۴۰۱ در تخصیص و پرداخت منابع تاخیر شد، اما در نهایت در ۲۸ اسفند ماه حدود ۵ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و ۱۷ هزار میلیارد تومان اوراق به این موضوع تخصیص پیدا کرد یعنی سرجمع حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص پیدا کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل اجرایی که تدوین شده و روشی که در سال قبل در نظر گرفته شد پیش‌بینی این است که از منابع ۱۴۰۱ که در نیمه ۱۴۰۲ عملی می‌شود تا ۴۸ همت تسهیلات پرداخت می‌شود بنابراین تاکنون ۴۶ همت وام پرداخت شده و ۴۸ همت دیگر نیز تامین شده که در سال ۱۴۰۲ عمل می‌شود. البته این اعداد به‌جز منابعی است که در سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در این نشست گزارشی از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارائه شده که حکایت از این داشت که از محل ۴۶ همت سال ۱۴۰۰ که بخش عمده آن در سال ۱۴۰۱ پرداخت شده بود حدود ۱۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رورنق تولید مجلس تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۲ تحولی در این بخش ایجاد شد و آن اینکه حساب پیشرفت و عدالت ملی و ۳۱ حساب پیشرفت و عدالت استانی تشکیل شد که در نشست کمیسیون مقرر شد دستورالعمل مربوط در این زمینه با حضور نمایندگان وزارت اقتصاد و دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها بررسی شود.

کد خبر: ۲۳۷٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha