۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
افتتاح ۲۲۷ پروژه معادل ۳۳ هزار میلیارد تومان توسط وزارت نیرو
مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو مطرح کرد

افتتاح ۲۲۷ پروژه معادل ۳۳ هزار میلیارد تومان توسط وزارت نیرو

ببران، مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو، گفت: تعداد پروژه‌هایی که تحت پویش «الف، ب، ایران» برای سال گذشته وعده داده بودیم ۲۲۷ واحد بود که سرمایه گذاری در حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان داشت و خوشبختانه همه آن پروژه‌ها تا انتهای سال گذشته به بهره برداری رسید.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، صدیقه ببران، مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو، با اشاره به اینکه در وزارت نیرو از مهر ماه سال گذشته پویشی را با عنوان «الف، ب، ایران» آغاز کردیم، گفت: در این پویش، هر هفته پروژه‌هایی در یک یا چند استان کشور افتتاح یا کلنگ زنی می‌کنیم. در واقع تعداد پروژه‌هایی که برای سال گذشته وعده داده بودیم ۲۲۷ واحد بود که سرمایه گذاری در حدود ۳۳ هزار میلیارد داشت و خوشبختانه همه آن پروژه‌ها تا انتهای سال گذشته به بهره برداری رسید.

بهره برداری از ۲۵۰ طرح آبی و برقی کشور در سال ۹۹
وی از تداوم این پویش در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: قرار است در این پویش تا آخر سال جاری، از ۲۵۰ طرح آبی و برقی کشور با سرمایه گذاری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره برداری کنیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو درباره حجم این پروژه‌ها بیان کرد: پروژه‌هایی که در قالب این پویش افتتاح می‌شوند، منوط به کارهایی است که باید در کوتاه‌ مدت و برای افزایش سطح رفاه هموطنان عزیز در نقاط مختلف کشور انجام شود و پروژه‌های بزرگ‌تر طبیعتاً زمان بیشتری به خود اختصاص می‌دهند و حجم ریالی قابل توجهی نیز دارند.

 بهره برداری از پروژه توسعه و بازسازی و ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شهر قم
وی از رونمایی و بهره برداری از پروژه توسعه و بازسازی و ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شهر قم در شنبه‌ای که گذشت خبر داد و عنوان کرد: این پروژه از آبان ۹۷ شروع شده بود و اواخر سال گذشته کارهای فنی مرتبط با آن به اتمام رسید و پس از بهره برداری آزمایشی، هفته گذشته افتتاح شد. حدود ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده بود و با افتتاح آن، حدود ۲۵۰ هزار نفر دیگر تحت پوشش خدمات فاضلاب در شهر قم قرار می‌گیرند.

ببران از آب رسانی به روستاهای منطقه غیزانیه در خوزستان به عنوان یکی از مسائلی که در هفته گذشته مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود، خبر داد و گفت: همکاران وزارت نیرو به سرعت با بسیج همه توان خود وارد کار شدند هر چند مسئله آب رسانی به روستاها از گذشته شروع شده بود اما در این دو هفته سرعت بیشتری به آن داده شد و مسئولین قول تأمین آب به روستاهایی که در اولویت قرار داشتند را دادند.

ظرفیت انتقال آب به روستاهای غیزانیه ۲. ۵ برابر شده است
وی افزود: روز شنبه ۱۷ خرداد فاز نخست پروژه را بهره برداری کردیم و در واقع آب رسانی یک هفته زودتر از آنچه وعده داده شده بود به روستاهای غیزانیه رسید. در فاز نخست، ۱۸ هزار متر مکعب آب در شبانه روز به منطقه اختصاص داده شده است یعنی ظرفیت انتقال آب به این روستاها ۲. ۵ برابر شده است و این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که مشکل اصلی در روستاهای غیزانیه افت فشار و پایداری آب بود و این مسئله که اصلاً آب رسانی در آن مناطق وجود نداشته، اشتباه است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو درباره آب رسانی به دیگر بخش‌های منطق غیزانیه خوزستان اظهار کرد: آب رسانی به ۸۵ روستای باقی مانده، در یک بازه زمانی دو ماهه یعنی تا ابتدای شهریور صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به آغاز فصل تابستان، اشاره کرد: در این فصل با افزایش مصرف آب و برق رو به رو هستیم. بخشی از مصرف آب به دلیل افزایش مصارف شرب و بهداشتی مردم است و این موضوع در دوره کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

افزایش مصرف برق در تابستان به علت استفاده از وسایل سرمایشی
صدیقه ببران با اظهار به اینکه بخش دیگری از افزایش مصرف آب که شاید کمتر به چشم بیاید، مربوط به استفاده از کولرهای آبی می‌شود، متذکر شد: این کولرها که مدت زیادی از آن‌ها استفاده نشده است دچار اشکالات زیادی از جمله پوسیدگی مواجه هستند و با روشن کردن آن‌ها، با افزایش مصرف رو به رو هستیم. متأسفانه ۳۰ تا ۴۰ درصد از کولرهای آبی در کشور دچار مشکل هدر رفت آب هستند.
وی از افزایش استفاده از کولرها گازی در تابستان امسال خبر داد و گفت: استفاده از این نوع کولرها در استان‌های شمال غربی که نیازی به آن‌ها ندارند در حال گسترش است و این مسئله سبب افزایش مصرف برق در کشور می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو بیان کرد: حقیقت این است که عمده ترین دلیل افزایش مصرف برق در تابستان مربوط به بخش خانگی و استفاده از وسایل سرمایشی است زیرا در حدود ۲۱ هزار مگاوات برق افزایش در این دوران صورت می‌گیرد. این مسئله باعث می‌شود وزارت نیرو در ساعت‌هایی در اوج مصرف، بخشی از مصرف را کاهش دهد. امسال به دلیل گرمای زودرس هوا، از ۱۲ خرداد به این سمت، با اوج مصرف برق مواجه هستیم و حدود ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته در همین ایام، برق بیشتری مصرف کرده‌ایم.

کد خبر: ۲۳٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha